۱۴۰۱-۰۳-۰۳

چرخش ایستگاه مداری مفید است یا مضر؟

با چرخش هر چند کم سرعت ایستگاه مداری به دور خود ، جاذبه در ایستگاه به وجود می آید و زندگی ساکنان آن راحتتر می شود . آب و ذرات معلق در داخل ایستگاه نیروی سقوط پیدا خواهند نمود و سرویس های بهداشتی کارکرد زمینی خواهند داشت . غذا خوردن و نوشیدن آب ممکن خواهد شد و می توان گرد و غبار را از زمین پاک نمود ( الان از همه سطوح باید زدوده شود ) 
مشکلات می تواند از عکس برداری هایی که باید انجام دهد و یا هدف گیری آنتن آن به ایستگاه زمینی حاصل گردد. این موارد نیز با کمک کامپیوتر و اصلاح تصاویر یا جهت دهی آنتن قابل انجام می باشد . میانگین انرژی سلولهای خورشیدی نیز کم خواهد شد . با توجه به ظرفیت بیشتر از نیاز این سلولها این مشکل نیز قابل صرفنظر کردن است . خصوصا که برای این چرخش می توان جهت سلولها را نیز دائم عوض کرد که انرژی حاصله حداکثر باشد . جهت چرخش را نیز می توان به نحوی در نظر گرفت که سلولهای خورشیدی در جهت خورشید بمانند . 
ضمنا دور انداختن ایستگاه بعد از اتمام ماموریت اقتصادی نیست . راه های دیگری برای استفاده از ایستگاه فضایی پس از اتمام دوره معمول آن وجود دارد . برای مثال برای شکار ذرات معلق ناشی از تصادم ماهواره ها با یکدیگر. 

هیچ نظری موجود نیست: