۱۴۰۱-۰۳-۰۳

افزایش گازهای گلخانه ای معادل کاهش میزان اکسیژن در جو زمین است . این امر برای موجودات زنده تبعاتی دارد!!!

برای ما به عنوان یکی از بهترین ریه داران طبیعت این کاهش محسوس نخواهد بود . خصوصا که معمولا از حد نهایی توانمندی ریه خود استفاده نمی کنیم . اما حیواناتی هستند که هم اکنون در حد نهایی استفاده از ریه های خود هستند و اصلا به همین دلیل کوچکتر از آنچه قبلا بوده اند شده اند .
خزندگان و دوزیستان و ماهی ها و پرنده ها و حشرات از جمله موجوداتی هستند که در زمانهای گذشته ابعاد بدنی بزرگتری داشتند . از زمانی که میزان اکسیژن جو کاهش یافت ، این موجودات ابعاد کوچکتری پیدا کردند تا تعادل نسبی حجم ریه با ابعاد بدنتی آنها بهبود یابد . در نهایت این موجودات و تعادل طبیعی جدیدی بدست آمد . آنچه شاهد آن در چند صد سال پیش بودیم . اما با کاهش اکسیژن جو این تعادل بهم خورد و علاوه بر همه مسائل دیگر مشکلاتی برای موجودات زنده پدید آورد . در این میان پستانداران شرایط بهتری داشتند . از این رو شاهد رشد انواع گونه های پستانداران هستیم . البته به دلیل کاهش محیط زندگی طبیعی که بشر آن مناطق را اشغال کرده است ، حیوانات بزرگ با مشکل بقا مواجه شده و این رشد را برای پستانداران کوچکی که بالقوه می توانستند جایگزین سایر گونه ها گردند داشته ایم . انواع موشها و خفاشها و حیوانات موذی دیگر از آن جمله اند .
از لحاظ گونه ها طبیعت شاهد تغییر جدیدی خواهد شد و تعادل جدیدی در میزان اکسیژن کمتر را بدست خواهد آورد . کاهش اکسیژن برای پرندگانی که مهاجرت های طولانی می کنند نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت . 
بعضی گونه ها می توانند این میزان کاهش را تحمل کنند و ریه های بزرگتری ایجاد کنند و باقی بمانند . سایر گونه ها ضعیف تر شده و توسط شکارچی های طبیعی کاهش جمعیت و در نهایت انقراض خواهند داشت .
در خصوص حشرات ، آنها کوچکتر شده و به تنوع خود ادامه خواهند داد . این حشرات کوچکتر ممکن اس از موانع معمول ما مثل توری ها عبور کرده و روی زندگی ما تاثیر بگذارند.


هیچ نظری موجود نیست: