۱۴۰۲-۰۵-۰۳

یافتن سیگنال فرازمینی ها

ابتدا به بحث منطقی آن می پردازیم و سپس با توجه به نتایج منطقی به دنبال تکنولوژی مرتبط خواهیم رفت .
بحث منطقی
دو دسته امواج ممکن است از فرازمینی ها به ما برسد 
اول سیگنال های تصادفی که فرازمینی ها آنرا برای ما ارسال نکردند ، اما به هر نوعی به ما می رسد . مثلا با یکدیگر ارتباط داشتند و یا تصادفی است . مانند ارسال امواج رادیو و تلوزیون از زمین در فضا - این امواج مکن است به دیگران برسد و یا سیگنال های مشابه ممکن است به ما برسد .
فرض کنیم یک ایستگاه سیگنال ساز یک گیگاواتی داریم ( همچین ایستگاهی روی زمین تا کنون ساخته نشده است اما برای راحتی محاسبه این میزان را در نظر می گیریم ) همچنین می دانیم نمی قطر بزرگ نپتون 4503 میلیارد کیلومتر است.
برای اینکه یدانیم سیگنال ارسالی در یک متر مربع در آن فاصله چه میزان است باید سطح کره مذکور را محاسبه کنیم و توان کل را بر آن تقسیم کنیم .
نتیجه عدد ناچیز  8.21E-30 وات می شود . ( برای نزدیکترین منظومه با 4.5 سال نوری فاصله از خورشید انرژی سیگنال دریافتی خیلی خیلی کمتر خواهد شد چیزی حدود 9.72E-42 وات )
حالا اگر بخواهیم امواج رادیویی از کره زمین را در سیاره نپتون مشاهده کنیم ( و بر عکس) تکنولوژی دستگاه  آشکار ساز این میزان ناچیز انرژی را نداریم .
از سوی دیگر ممکن است در سر راه امواج جهت یافته در فضا باشیم . یعنی کسی برای دیگری سیگنال می فرستد و ما در بین راه هستیم . آیا می توانیم این امواج را آشکار کنیم ؟ وقتی که زمین ما بخشی از آن امواج را سایه می کند ! این را دربخش دوم پاسخ باید بدهیم .
دوم : ما مقصد سیگنال جهت داری هستیم که از فضا می آید . 
باید دید که اگر ما بخواهیم سیگنال بین دو نقطه برسانیم از چه تکنولوژی استفاده می کنیم . " لیزر " و برای ارسال اطلاعات در فواصل دور حتما باید از لیزرهای توان بالا استفاده کنیم .
همچنین طول موج کمتر نور لیزر مورد استفاده قرار خواهد گرفت . ( نور آبی و ماورای بنفش ) 
 آشکار سازهای ما باید بتوانند نور لیزر را شناسایی کنند و تفاوت آنرا با نورهای هم فرکانس تشخیص دهند و از سوی دیگر در میزان توان کم این نور دنبال ارسال اطلاعات بگردند . 
سایر انواع پیام ها اگر در فضا باشد برای ما قابل تشخیص نیست .
( بعید به نظر می رسد ارتباطات ما و سایر موجودات هوشمند کیهانی با تکنولوژی وویجر انجام پذیرد .)



هیچ نظری موجود نیست: