۱۴۰۲-۰۴-۲۶

چه کسی مسئول مدیریت درمان بیمار باید باشد ؟

امروزه خود بیمار و خانواده او مسئول مدیریت درمان بیمار هستند . عوامل متعددی باعث این کار هستند. اما بیمار و خانواده او عالم به مدیریت درمان بیمار نیستند . نه علم آن و نه توان یافتن کار درست را دارند .
پزشکان نیز خود ذی نفع هستند و برای وجود مبالغ زیر میزی و غیره نشان می دهد به ایشان نیز نمی توان در این خصوص اعتماد کرد . آنها متخصص بیماری هستند ولی تصمیم برای استفاده از این پزشک مبحث دیگری است .  (بخصوص مشاهده شده پزشکان زیادی مردم را تشویق به عمل - انجام آزمایشات و تصویربرداری ها ی غیر ضروری می کنند . البته پورسانت نیز مبحث دیگری است . و ... )
یک کادر پزشکی این مهم را می تواند انجام دهد . چگونه می توان سازمان کار را تدارک دید ؟
رجوع بیمار به هر پزشکی نشان از بیماری دارد . بنابراین یک رکورد اطلاعاتی توسط پزشک تهیه می شود . علائم بالینی و تشخیصی توسط پزشک درج می شود و درمان یا دارو پیشنهاد می گردد. از این به بعد درمان و مراحل آن توسط گروهی از پزشکان مثلا پنج نفر قابل پیگیری است . ( برای کاهش خطر اشتباه پزشکی ) دارو و روشهای درمان توسط آن گروه درمان تجویز و ابلاغ می شود . آزمایشگاه هها بر اساس نزدیکی محل سکونت بیمار تعیین می شود و نوبت دهی اتومات صورت می گیرد . هزینه ها توسط سیستم درمان پرداخت می شود و آن بخشی که بیمه نیست به حساب بیمار وارد می گردد تا پس از بهبود و به صورت اقساط ( در صورت نیاز ) پرداخت گردد .
بدین ترتیب داروی زیادی و آزمایش زیادی نخواهیم داشت . همه بیماران از بهترین نوع درمان فارغ از توان مالی برخوردار خواهند شد . هزینه های کل کمترین و مدیریت صحیح بیماری صورت خواهد پذیرفت .
نوبت دهی ها و یافتن بیمارستان و آزمایشگاه اتومات خواهد بود تا کمترین احتمال سوء استفاده در میان آید . 
در اینجا طرح مسئله نمودیم . بهترین حالات قابل طراحی و با بهبود مستمر قابل بهتر شدن خواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست: