امروزه شوکرهای برقی از راه دور ساخته شده که تا حدود زیادی به پلیس کمک میکند تا افراد بازداشتی را با ایمنی دستگیر نمایند .
تجهیز پلیس به این ابزار نیز تا حدود زیادی امکان استفاده از اسلحه را کاهش میدهد .
مزایا , کاربرد و محدودیتهای این گونه ابزار را بر اساس تجربه پلیس سایر کشورها میتوان بررسی و تحلیل کرد .
پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۵-۰۲-۱۲
مسابقه پرش از ارتفاع بالاتر با چتر نجات
هم اکنون رکورد پرش از ارتفاع 39 کیلومتر است .
برای پرش با چتر نجات از این ارتفاع به دانش و تکنولوژی نیاز است .
همچنین این کار پر افتخاری است .
سفر اقتصادی به مرزهای فضا نیز این روزها اهمیت دارد . بنابراین تدوین یک پروژه برای این کار زیر نظر آژانس فضایی کشور و ارائه یک کانال تلوزیونی برای مشکلات , پیشرفتها , دقدقه کارکنان و همه چیز میتواند باعث یک افتخار ملی برای مردم گردد .
توسعه دانش عمومی مردم و اندیشه برای رفع مشکلات میتواند معنای " میتوانیم " را در همه مردم ایجاد نماید .
برای پرش با چتر نجات از این ارتفاع به دانش و تکنولوژی نیاز است .
همچنین این کار پر افتخاری است .
سفر اقتصادی به مرزهای فضا نیز این روزها اهمیت دارد . بنابراین تدوین یک پروژه برای این کار زیر نظر آژانس فضایی کشور و ارائه یک کانال تلوزیونی برای مشکلات , پیشرفتها , دقدقه کارکنان و همه چیز میتواند باعث یک افتخار ملی برای مردم گردد .
توسعه دانش عمومی مردم و اندیشه برای رفع مشکلات میتواند معنای " میتوانیم " را در همه مردم ایجاد نماید .
۱۳۹۵-۰۲-۰۹
عملیات پلیسی برای شناخت جامعه مصر بعد از یوسف ع
اتفاقات بعد از یوسف ع را در مصر اگر بصورت پلیسی و منطقی (چیزی شبیه روش شرلوک هولمز )
ابتدا مدفن یوسف ع
مدفن ایشان وسط رود نیل بود ( بعدها موسی ع تابوت را از زیر رود خارج کردند ) تکنولوژی دفن کردن تابوت " وسط رود نیل " امروز نیز مشکل است .
یا باید یک منطقه را خشک کرد و یا باید رود خشک باشد .
چون امکان خشک کردن رود نیل را در آن اعصار نداشتهاند پس :
بعد از وفات یوسف ع یک خشکسالی دیگر در مصر واقع شده و مصریان تابوت یوسف ع را برای پر برکت بودن نیل در بستر خشک آن دفن نمودهاند .
نرخ رشد جمعیت هر طائفه محدودیتی دارد .
طبیعی است که آنطور که یهودیان میگویند اگر " بنی اسراییل " فقط فرزندان جسمی یعقوب ع بوده باشد , میزان رشد جمعیت آنها حدی باید داشته باشد . یادمان باشد که بهداشت و شرایط محیطی برای آنها مشابه سایر مردم بوده و میزان رشد جمعیت آنها از میانگین اجتماع خیلی بالاتر نیست .
اگر رشد جمعیت سالانه 5% هم باشد و دویست سال نیز زمان بین موسی ع و یوسف ع باشد ,
جمعیت فرزندان یعقوب ع حداکثر17300 برابر میشود . برای 12 فرزند یعقوب ع رشد جمعیت حدود 200 هزار نفر خواهد شد .
چون همه پسران را کشتند پس تقریبا جمعیت آنها نصف شد ( بعد از بلوغ پیرها نیز به دیار باقی رفتهاند . این با جمعیتی که موسی ع از مصر خارج کرد ( حدود 100 هرار نفر ) قابل قبول است .
با رشد 4.5% هم امکان 100 هزار نفر شدن آنها نیست . و این نشان میدهد که چنین میزان رشد جمعیتی توسط ایشان بعید یا غیر ممکن بوده است .
اگر چنین رشدی امکان وقوع یافته باشد به معنی دوبرابر شدن جمعیت ایشان در هر 14 سال و برای 200 سال متوالی است . ( این امر بعید است )
از طرفی معقول است که آن جمعیت که موسی برده همه موحدین بوده به اسم پیروان بنی اسراییل . که این امر معقولتر است .
در زمان موسی به ایشان وحی شد که با فرعون آرام سخن بگو و او را رعایت کن . نقل است که این به دلیل عدالت فرعون بوده است .
اگر فرعون عادل بوده باشد نشان از آن دارد که کاری که با بنی اسراییل شده از روی عدالت بوده .
یعنی آنها خطای بزرگی مرتکب شده که به آنچنان عذابی گرفتار شدند .
عذاب آنها بارهای سخت بر ایشان بوده که ابتدا به آنها وزنه های سنگین متصل کرده و به کارهای بدنی سخت وادار میکردند و سپس پسرهای آنها را به قتل رساندند .
همچنین میدانیم که زنهای ایشان خادم زنان بزرگ مصری بوده و در زمان مهاجرت طلاهای مصریان را با خود بردهاند .
این احتمال هست که در زمانی که بنی اسراییل در کاخها ساکن بودند , همین کار را با مصریان کرده باشند و فرعون آنها را قصاص کرده باشد .
از طرفی موسی برای شاگردی از شعیب ع از مصر خارج شد .این یعنی مدتی بود که پیامبران بنی اسراییل از میان بنی اسراییل بیرون رفته بودند .
این ممکن نیست مگر این که بنی اسراییل راه خود را از روش پیامبران جدا کرده باشند .
آنها در مصر بعد از این که روش پیامبران را ترک کردند و به خصلتهای کاخ نشینان بر دیگران ظلم روا داشتند , دچار سختیهای زیاد شده و در نهایت خداوند آنها را نجات داد .
دیگر از وقایع آن دوران " قتل " یک مصری توسط موسی و امکان تکرار قتل است که سخن مصری دوم موسی را متنبه میسازد و از مصر فرار میکند .
موسی این کار را برای کمک به یک " بنی اسراییل " انجام میدهد . این نشان از آن دارد که آنها با مصریان نزاع داشتند و این در حالت آن همه فشار بر آنها بود .
چطور چنین است . آیا آنها مثلا ربا داده و یا میگرفتند ؟
چیزی از واقعه نمیدانیم اما نارضایتی و خطای آنها زیاد و از روش پیامبران خارج بوده است .
این که چه بر سر تمام یکتا پرستان مصری ( هدایت یافته زمان یوسف ع ) آمده که از ایشان مصریان زمان موسی را ساخته است چیزی جز رفتار سوء استفاده از موقعیت احترام و درباری بنی اسراییل نبوده است .
این که نسل خود را برتر دانسته , باعث شده آنها را جدا کنند و با آنها آن کنند که با دیگران کردند .
نسل موحدین غیر بنی اسراییل در مصر از بین نرفته بود .اولا زمانی که موسی را به درگاه فرعون میبردند و او و برادرش را از میان حیوانات وحشی عبور دادند , بکی تز درباریان به فرعون و درباریان اندرز میدهد که فرستاده خدا را نکشید . او برای هدایت شما آمده . ( این امر باعث شناخت و قتل او میگردد )
همچنین زنان بی شوهر بنی اسراییل ( چون پسران را کشته و فقط دختران را بافی گذاشتند ) بالاخره ازدواج کردند ( چیزی از خیل عظیم زنان بی شوهر در زمان موسی نبود ) زنان یکتا پرست فقط با یکتاپرستان ازدواج میکنند . این امر میرساند که در میان مصریان نیز یکتاپرستان بودند .
ظاهرا بنی اسراییل خون خود را برتر دانسته و خود را جدا کرده بودند . این امر باعث شده تا آنها در زمان موسی با سایر یکتاپرستان وصلت نمایند .
موسی نیز که از جانب خدا آمده بود باید همه یکتاپرستان را با خود برده باشد . دلیلی ندارد که کسی را جا بگذارد . خصوصا آنجا که رود نیل بر یکتاپرستان آب گوارا بود و بر مشرکین خون .
آنجا تفاوت آشکار و ماندن آنها باعث مرگشان میشد .
پس همه را برده است .
به احتمال زیاد در اسناد مکتوب مصریان وقایع بعد از یوسف ع باید موجود باشد . ظاهرا با این دید کسی اسناد باقیمانده را مورد بررسی قرار نداده است .
ابتدا مدفن یوسف ع
مدفن ایشان وسط رود نیل بود ( بعدها موسی ع تابوت را از زیر رود خارج کردند ) تکنولوژی دفن کردن تابوت " وسط رود نیل " امروز نیز مشکل است .
یا باید یک منطقه را خشک کرد و یا باید رود خشک باشد .
چون امکان خشک کردن رود نیل را در آن اعصار نداشتهاند پس :
بعد از وفات یوسف ع یک خشکسالی دیگر در مصر واقع شده و مصریان تابوت یوسف ع را برای پر برکت بودن نیل در بستر خشک آن دفن نمودهاند .
نرخ رشد جمعیت هر طائفه محدودیتی دارد .
طبیعی است که آنطور که یهودیان میگویند اگر " بنی اسراییل " فقط فرزندان جسمی یعقوب ع بوده باشد , میزان رشد جمعیت آنها حدی باید داشته باشد . یادمان باشد که بهداشت و شرایط محیطی برای آنها مشابه سایر مردم بوده و میزان رشد جمعیت آنها از میانگین اجتماع خیلی بالاتر نیست .
اگر رشد جمعیت سالانه 5% هم باشد و دویست سال نیز زمان بین موسی ع و یوسف ع باشد ,
جمعیت فرزندان یعقوب ع حداکثر17300 برابر میشود . برای 12 فرزند یعقوب ع رشد جمعیت حدود 200 هزار نفر خواهد شد .
چون همه پسران را کشتند پس تقریبا جمعیت آنها نصف شد ( بعد از بلوغ پیرها نیز به دیار باقی رفتهاند . این با جمعیتی که موسی ع از مصر خارج کرد ( حدود 100 هرار نفر ) قابل قبول است .
با رشد 4.5% هم امکان 100 هزار نفر شدن آنها نیست . و این نشان میدهد که چنین میزان رشد جمعیتی توسط ایشان بعید یا غیر ممکن بوده است .
اگر چنین رشدی امکان وقوع یافته باشد به معنی دوبرابر شدن جمعیت ایشان در هر 14 سال و برای 200 سال متوالی است . ( این امر بعید است )
از طرفی معقول است که آن جمعیت که موسی برده همه موحدین بوده به اسم پیروان بنی اسراییل . که این امر معقولتر است .
در زمان موسی به ایشان وحی شد که با فرعون آرام سخن بگو و او را رعایت کن . نقل است که این به دلیل عدالت فرعون بوده است .
اگر فرعون عادل بوده باشد نشان از آن دارد که کاری که با بنی اسراییل شده از روی عدالت بوده .
یعنی آنها خطای بزرگی مرتکب شده که به آنچنان عذابی گرفتار شدند .
عذاب آنها بارهای سخت بر ایشان بوده که ابتدا به آنها وزنه های سنگین متصل کرده و به کارهای بدنی سخت وادار میکردند و سپس پسرهای آنها را به قتل رساندند .
همچنین میدانیم که زنهای ایشان خادم زنان بزرگ مصری بوده و در زمان مهاجرت طلاهای مصریان را با خود بردهاند .
این احتمال هست که در زمانی که بنی اسراییل در کاخها ساکن بودند , همین کار را با مصریان کرده باشند و فرعون آنها را قصاص کرده باشد .
از طرفی موسی برای شاگردی از شعیب ع از مصر خارج شد .این یعنی مدتی بود که پیامبران بنی اسراییل از میان بنی اسراییل بیرون رفته بودند .
این ممکن نیست مگر این که بنی اسراییل راه خود را از روش پیامبران جدا کرده باشند .
آنها در مصر بعد از این که روش پیامبران را ترک کردند و به خصلتهای کاخ نشینان بر دیگران ظلم روا داشتند , دچار سختیهای زیاد شده و در نهایت خداوند آنها را نجات داد .
دیگر از وقایع آن دوران " قتل " یک مصری توسط موسی و امکان تکرار قتل است که سخن مصری دوم موسی را متنبه میسازد و از مصر فرار میکند .
موسی این کار را برای کمک به یک " بنی اسراییل " انجام میدهد . این نشان از آن دارد که آنها با مصریان نزاع داشتند و این در حالت آن همه فشار بر آنها بود .
چطور چنین است . آیا آنها مثلا ربا داده و یا میگرفتند ؟
چیزی از واقعه نمیدانیم اما نارضایتی و خطای آنها زیاد و از روش پیامبران خارج بوده است .
این که چه بر سر تمام یکتا پرستان مصری ( هدایت یافته زمان یوسف ع ) آمده که از ایشان مصریان زمان موسی را ساخته است چیزی جز رفتار سوء استفاده از موقعیت احترام و درباری بنی اسراییل نبوده است .
این که نسل خود را برتر دانسته , باعث شده آنها را جدا کنند و با آنها آن کنند که با دیگران کردند .
نسل موحدین غیر بنی اسراییل در مصر از بین نرفته بود .اولا زمانی که موسی را به درگاه فرعون میبردند و او و برادرش را از میان حیوانات وحشی عبور دادند , بکی تز درباریان به فرعون و درباریان اندرز میدهد که فرستاده خدا را نکشید . او برای هدایت شما آمده . ( این امر باعث شناخت و قتل او میگردد )
همچنین زنان بی شوهر بنی اسراییل ( چون پسران را کشته و فقط دختران را بافی گذاشتند ) بالاخره ازدواج کردند ( چیزی از خیل عظیم زنان بی شوهر در زمان موسی نبود ) زنان یکتا پرست فقط با یکتاپرستان ازدواج میکنند . این امر میرساند که در میان مصریان نیز یکتاپرستان بودند .
ظاهرا بنی اسراییل خون خود را برتر دانسته و خود را جدا کرده بودند . این امر باعث شده تا آنها در زمان موسی با سایر یکتاپرستان وصلت نمایند .
موسی نیز که از جانب خدا آمده بود باید همه یکتاپرستان را با خود برده باشد . دلیلی ندارد که کسی را جا بگذارد . خصوصا آنجا که رود نیل بر یکتاپرستان آب گوارا بود و بر مشرکین خون .
آنجا تفاوت آشکار و ماندن آنها باعث مرگشان میشد .
پس همه را برده است .
به احتمال زیاد در اسناد مکتوب مصریان وقایع بعد از یوسف ع باید موجود باشد . ظاهرا با این دید کسی اسناد باقیمانده را مورد بررسی قرار نداده است .
۱۳۹۵-۰۲-۰۸
چند خط در خلقت انسان
خداوند انسان را خلق نمود . آنچه خلق نمود نه اشکالی دارد نه چیزی کم و زیاد دارد . کامل است و آنطور است که طراح خواسته است .
یکی از خصوصیات انسان حساسیت ما به رنگ " زرد و آبی " است . نسبت به سایر رنگها , چشم و مغز این رنگها را بهتر تشخیص میدهد .
میگویند مغز در تکامل خود از اولین مراحل شکل گیری لازم بوده که بالا و پایین را در دریا تشخیص دهد . ساحل و خورشید را با رنگ زرد و بالا را با رنگ آبی تشخیص میداده است .
وقتی از روزهای اول تکامل موجودات زنده مکانیزمهایی در بدن ما بافی مانده " و باید باشد که طراح خواسته " پس :
تمام خلقت از آن روز تا حالا برای ما بوده است و چیزی را در وجود ما باقی گذاشتهاند .
تمام مراحل دایناسورها , انقراضهای بزرگ و کوچک ... برای ما بوده تا امروز ما به این گونه باشیم .
ماشاالله و
* فتبارک الله احسن الخالقین *
یکی از خصوصیات انسان حساسیت ما به رنگ " زرد و آبی " است . نسبت به سایر رنگها , چشم و مغز این رنگها را بهتر تشخیص میدهد .
میگویند مغز در تکامل خود از اولین مراحل شکل گیری لازم بوده که بالا و پایین را در دریا تشخیص دهد . ساحل و خورشید را با رنگ زرد و بالا را با رنگ آبی تشخیص میداده است .
وقتی از روزهای اول تکامل موجودات زنده مکانیزمهایی در بدن ما بافی مانده " و باید باشد که طراح خواسته " پس :
تمام خلقت از آن روز تا حالا برای ما بوده است و چیزی را در وجود ما باقی گذاشتهاند .
تمام مراحل دایناسورها , انقراضهای بزرگ و کوچک ... برای ما بوده تا امروز ما به این گونه باشیم .
ماشاالله و
* فتبارک الله احسن الخالقین *
بهشت و دوزخ بر همه خلق خدا هموار است
خلق بر اساس فطرتشان ( غریزه انسانی ) حرکت میکنند . آنچه آنها بر اساس فطرت انجام میدهند , آنها را به خدا نزدیک میکند , حتی اگر " بی دین " به نظر برسند یا " بت پرست " باشند .
بنابراین خلق بر اساس رفتارشان ساخته و پرداخته شده و بهشت و دوزخ را پذیرا خواهند شد .
ادیان الهی راهنما ,مسیر مستقیم , رفع موانع و بسیاری مزایای دیگر را پیش پای حلق قرار دادهاست .
پس دورافتاده ترین انسانها نیز قابلیت بهشتی و دوزخی بودن دارند . البته که " هادی " خداست و بر همه خلق نظر یکسان دارد و بنده پرور است .
بنابراین خلق بر اساس رفتارشان ساخته و پرداخته شده و بهشت و دوزخ را پذیرا خواهند شد .
ادیان الهی راهنما ,مسیر مستقیم , رفع موانع و بسیاری مزایای دیگر را پیش پای حلق قرار دادهاست .
پس دورافتاده ترین انسانها نیز قابلیت بهشتی و دوزخی بودن دارند . البته که " هادی " خداست و بر همه خلق نظر یکسان دارد و بنده پرور است .
چرا باید مونیتور گوشی جلوی چشم نباشد ؟
مونیتور گوشی میتواند روی عینک نمایش داده شود .لازم نیست کف دست باشند .
اما حرکت و تیک کردن میتواند توسط انگشتر انجام گیرد . این انگشتر میتواند با سیم به مچ بند ( گوشی موبایل ) متصل گردد .
همینطور دوربین عکاسی میتواند یک عینک باشد . ( شکل ظاهری دوربین عکاسی تغییر کند )
با یک دستکاری روی دسته گوشی میتوان عملیات " زوم " و تغییر " شدت نور " و هر تنظیم دیگری را انجام داده و
کلیک کرد .
اما حرکت و تیک کردن میتواند توسط انگشتر انجام گیرد . این انگشتر میتواند با سیم به مچ بند ( گوشی موبایل ) متصل گردد .
همینطور دوربین عکاسی میتواند یک عینک باشد . ( شکل ظاهری دوربین عکاسی تغییر کند )
با یک دستکاری روی دسته گوشی میتوان عملیات " زوم " و تغییر " شدت نور " و هر تنظیم دیگری را انجام داده و
کلیک کرد .
۱۳۹۵-۰۲-۰۶
جوانان و شناخت خود , اثبات خود , پیدا کردن جایگاه ذر ذهن و اجتماع و پیدا کردن الگو
بزرگترها معمولا این مراحل را طی کردهاند
باید ضمن کمک به نوجوانان برای یافتن خود اطلاع لازم برای این نیاز هم به ایشان داده شود .
باید ضمن کمک به نوجوانان برای یافتن خود اطلاع لازم برای این نیاز هم به ایشان داده شود .
۱۳۹۵-۰۲-۰۵
لیست معضلات شخصی و اجتماعی و یافتن راه حل برای آنها
جامعه نیاز دارد تا دائما گروه متخصصان , فارغ از هر گونه گرایش سیاسی و اقتصادی و هر شائبهای به فکر رفع مشکلات اجتماعی و انفرادی باشند .
این گروه باید مانند سیستم دفاعی بدن توان اقدام سریع و به موقع داشته باشند .
راه حل برای این که اقدامات این گروه طبیب اجتماعی با حکومتداری تداخل نکند این است که دایره اقدام آنها کوچک باشد .
شهرها و محلات , روستاها محدوده عملی برای اقدام است .
متخصصان نیز باید واقعا متخصص باشند . و البته مورد اعتماد و اطمینان .
این گروه باید مانند سیستم دفاعی بدن توان اقدام سریع و به موقع داشته باشند .
راه حل برای این که اقدامات این گروه طبیب اجتماعی با حکومتداری تداخل نکند این است که دایره اقدام آنها کوچک باشد .
شهرها و محلات , روستاها محدوده عملی برای اقدام است .
متخصصان نیز باید واقعا متخصص باشند . و البته مورد اعتماد و اطمینان .
من که هستم ؟
اغلب مردم آن چیزی را که در آیینه میبینند را " من " تصور میکنند . اما آیا چنین است ؟
من شخصی , حس دارد و حال و عقل و نفع و ضرر
من خانوادگی . من و فرزند , من و همسر , هویت من در خانواده هم مهم است و با " من شخصی " تفاوت دارد .
من شهری - روستایی . طائفه من , عرق و علاقه و مواردی که برای آن میتوان " جان داد "
من و " وطن " . همان خطوط قراردادی که سرزمینها را مدیریت میکنند . جنگها , استعمار , استثمار ... نو و کهنه .
من جهان وطنی . فارغ از خلق و حسن نیت به همه انسانها و ...
من و خدای یکتا - خدا و من , نقش دیگران در ارتباط " من و خدا "
من تنها .فارغ از همه چیز . رها , آزاد , تعلق داشتن به ... او ... او کیست ؟
رشد هر کس به پاسخگویی او به این سوالها بستگی دارد . نحوه عمل نسبت به پاسخها دنیای بیرونی و البته درونی ما را میسازند .
همه کس بصورت غریزی خوب و بد را درک میکنند . پس راه و چاه را میدانند . انتخابها است که ما را به چاه یا به راه هدایت میکنند .
معمولا دنباله روی یک شخص پیشرو است که خلق را منحرف میکند .
خلق را تقلیدشان بر باد داد ... ای دو صد لعنت بر این تقلید باد
اما مدعی زیاد است . دنیای کسب سود است و خلق دنبال گمراه کردن دیگران و کسب سود
ای بسا ابلیس آدم رو که هست , پس به هر دستی نباید داد دست
همه کس موسی صفت نیستند تا بدنبال خضر بگردند و همه کس به " مرج البحرین " نمیروند و نمیرسند و نشانه ها را تشخیص نمیدهند و الی آخر .
من شخصی , حس دارد و حال و عقل و نفع و ضرر
من خانوادگی . من و فرزند , من و همسر , هویت من در خانواده هم مهم است و با " من شخصی " تفاوت دارد .
من شهری - روستایی . طائفه من , عرق و علاقه و مواردی که برای آن میتوان " جان داد "
من و " وطن " . همان خطوط قراردادی که سرزمینها را مدیریت میکنند . جنگها , استعمار , استثمار ... نو و کهنه .
من جهان وطنی . فارغ از خلق و حسن نیت به همه انسانها و ...
من و خدای یکتا - خدا و من , نقش دیگران در ارتباط " من و خدا "
من تنها .فارغ از همه چیز . رها , آزاد , تعلق داشتن به ... او ... او کیست ؟
رشد هر کس به پاسخگویی او به این سوالها بستگی دارد . نحوه عمل نسبت به پاسخها دنیای بیرونی و البته درونی ما را میسازند .
همه کس بصورت غریزی خوب و بد را درک میکنند . پس راه و چاه را میدانند . انتخابها است که ما را به چاه یا به راه هدایت میکنند .
معمولا دنباله روی یک شخص پیشرو است که خلق را منحرف میکند .
خلق را تقلیدشان بر باد داد ... ای دو صد لعنت بر این تقلید باد
اما مدعی زیاد است . دنیای کسب سود است و خلق دنبال گمراه کردن دیگران و کسب سود
ای بسا ابلیس آدم رو که هست , پس به هر دستی نباید داد دست
همه کس موسی صفت نیستند تا بدنبال خضر بگردند و همه کس به " مرج البحرین " نمیروند و نمیرسند و نشانه ها را تشخیص نمیدهند و الی آخر .
۱۳۹۵-۰۲-۰۴
کتاب ارزان
کتابهای جدید به خصوص آنها که مطالب مفید دارد برای متخصصین به خصوص در زمان انتشار مهم است .
باید تا میتوان هزینه تهیه کتاب را ارزانتر نمود .
فایل " پی دی آف " همه کتابهای جدید با هزینه کم برای متخصصین باید در دسترس باشد .
حقوق ناشر و مولف برای یک کپی از فایل کتاب میتواند کمترین ارقام را به خود اختصاص دهد .
موسسات خیریه نیز میتوانند مبالغی برای هر دانشگاه و برای هر کتاب تعیین نمایند .
باید تا میتوان هزینه تهیه کتاب را ارزانتر نمود .
فایل " پی دی آف " همه کتابهای جدید با هزینه کم برای متخصصین باید در دسترس باشد .
حقوق ناشر و مولف برای یک کپی از فایل کتاب میتواند کمترین ارقام را به خود اختصاص دهد .
موسسات خیریه نیز میتوانند مبالغی برای هر دانشگاه و برای هر کتاب تعیین نمایند .
اشتراک در:
پستها (Atom)