۱۳۹۰-۰۹-۰۸

بازنگری کتابهای درسی

در کتابهای درسی به چه درسهائی نیاز داریم؟
اقتصاد خانواده - سرمایه گذاری - مفهوم پول و غیره
ایدز بیماریهای این زمانه و بهداشت در این زمانه - آناتومی و انسان شناسی و غیره
دنیای الکترونیک - اینترنت - گوشی های موبایل - نوشتن نرم افزارها - استفاده از نرم افزارهای متداول و این که از چه بازیهائی استفاده کنند و غیره

روان شناسی - برخورد با دیگران - برخورد با خود افراد - بهداشت اجتماعی و خیلی چیزهای دیگر
بعلاوه داستانهای علمی و علم روزمره ای که باید به فرزندان آموخته شود
ادبیات : اتصال به ریشه ها : سعدی - حافظ- نحوه صحبت کردن - اثر بخشی و مکالمه و تخصص های عملی ارتباط
فرهنگ و آموزه های اخلاقی - تاریخی و نقاط قوت و نقاط ضعف فرهنگ ما
دنیا و سایر فرهنگها - باید بدانیم و بشناسیم - از برخورد با آنها نباید تعجب کرد و یا دیوار تدافعی گرفت و غیره
و گروهی که بتوانند به این گروه درسها باب روز مطالب جدیدی که نیاز زندگی امروزه است کم و زیاد کنند.
البته تصمیم نهائی با مشتری و یا مصرف کننده این دانشها است ولی زمینه در جامعه باید فراهم باشد.
ودر کل سیستم باید بتواند خود را با تغییرات زمانه مانند پیش آمدن انواع جدید انفولانزاها - پیشرفتهای الکترونی و ....
با ارزوی دنیای بهتر برای همه فرزندان مان.
یکی از موارد آموزش شبکه و ایمنی در محیط شبکه است .
http://www.itna.ir/vdch66nz.23n6xdftt2.html
دوم اینکه، ایمنی و امنیت شبکه‌های اجتماعی بایستی قسمتی از سیستم آموزشی مدارس شود. بچه‌ها باید به طور منظم کلاس‌هایی داشته باشند درباره اینکه چگونه از خودشان در برابر خطر قربانی هکرها و تبهکاران سایبر شدن محافظت کنند.
ضمنا درسهای قدیمی مثل ریاضیات چه حجمی از درسهای مدارس را در آینده به خود اختصاص خواهد داد؟ نمیدانم

۲ نظر:

شریف گفت...

چقدر خوب بود - در کلاس اول با بچه ها بازی میکردن- دخترها نقش مادر-و پسرها نقش پدر
خوب حالا اموزش خواندن داستان برای عروسکها- ریاضیات برای کارهای روزمره پدر و مادر- و این داستان ادامه داشت تا بچه ها به درس علاقه مند شوند- بعضی ها وقتی مجبورش میکنند سرش را روی کتاب بگیره نیگاه میکنه، ولی نمیخونه....
درس را میشه بازی کرد.

شریف گفت...

مهندسین یاد گرفته اند که وقتی یک چیز را بلد نیستند، بروند محاسبه کنند- فکر کنند- حل کنند-
آموزش ندیده اند که آن چه را که نمیدانند از اهلش میتوانند بپرسند.
برای این کار مثلا از دانشجویان در درس مقاومت مصالح باید بپرسند یک سئوال شیمی را - تا بروند از یک مهندس شیمی بپرسند- و ...
یا شاید اصلا بهتر است دو واحد درسی برای این کار بگذارند-
موارد سیستمی را بروند از چه گروهی بپرسند-
موارد شیمی- فیزیک - و ....
معمولا بسیار دیده ام که مهندسین رشته های مختلف برای اختراع دوباره چرخ انرژی زیادی مصرف میکنند.
میبینید که کار آفرین های مکانیک - بیشتر مهندسین مکانیک را استخدام کرده و دور خود میگذارند
نرم افزار یها- هم همینطور - در حالی که مثلا نرم افزاریها به مهندسین سیستم و ریاضی نیاز زیادی دارند
و مهندسین مکانیک ، به مهندسین انبار و غیره.