۱۳۹۸-۰۵-۳۰

بمب نیتروژنی

قبلا گفته شده بود که میتوان با اهداث یک کانال در منطقه کارائیب ، جریان اقیانوسی آبهای سرد را به خلیج مکزیک هدایت کرد . بدینوسیله موتور محرکه گلف استریم ضعیف شده و میتوانت با کنترل میزان دبی آب سرد ، جریان مناسب برای جلوگیری از گرمایش جهانی و کاهش ذوب یخچالهای قطبی را در دست گرفت .
اما ممکن است انتقاد کنندگانی باشند که بگویند اگر به هر دلیل این کنترل از دست برود و جریان شدید اقیانوسی آب سرد به دریای کارائیب به نحوی روان شود که جلوی گلف استریم را بگیرد ، در آنصورت یک دوره یخبندان دیگر را خود پدید آورده ایم .
بلی باید راه های اضطراری بستن کانال مورد بحث را داشته باشیم و در مواقع اضطراری میتوانیم با انفجار یک کپسول بزرگ از نیتروژن مایع در داخل کانال یک کوه یخ ایجاد نمائیم . این کوه یخ میتواند به قدر کافی بزرگ باشد که به تنهایی جلوی کانال را بگیرد . 
همچنین میتوان چندین کوه یخ با هم و در یک زمان در کانال ایجاد نمود تا کوه یخها در یکدیگر گیر کرده و کانال را مسدود نمایند .
کوه های یخ جلوی جریان را خواهند گرفت و زمان به ما میدهند تا با روشهای دیگر مثل انتقال بلوک های سیمانی و سنگی به داخل کانال آنرا مسدود نمائیم . ( سایز کانال را تحت کنترل در آوریم )

هیچ نظری موجود نیست: