۱۳۹۸-۰۶-۰۳

روش تجزیه در آمریکا!

در قانون اساسی آمریکا فرصت اضافه شدن به ایالت ها وجود دارد . اما امکان خروج ایالتها پیش بینی نشده است . اما آیا همه سناتورهای فعلی و آینده آمریکا خواهان ادامه وضعیت فعلی خواهند بود ؟
قوانین ایالتی و فدرال آمریکا به نحوی است که اجازه مانور ایالتها را در خصوص قوانین داخلی میدهد . اگر ایالتهایی مثل کالیفرنیا و تگزاس خواهان جدایی باشند چه رفتاری در پیش خواهند گرفت ؟ طبیعتا قوانینی که سایر ایالتهای شمالی تمایلی به اجرای آن نداشته باشند . ( و بر عکس ممکن است قوانینی به نفع ایالت را تصویب کنند که در نهایت برای سایر ایالتها ناخوشایند باشد )
به هر تقدیر این ایالتهای شمالی خواهند بود که سعی خواهند کرد از خود در مقابل قوانین و شرایط ایالتهای جنوبی محافظت نمایند . بدین ترتیب این ایالتهای شمالی هستند که ایالت های جنوبی را ترد خواهند کرد ( و طبیعتا دنبال راه کار قانونی خواهند گشت ) مسلما این راه کارها در ابتدا بصورت محدودیت رفت و آمد بین ایالتی خود را نشان خواهد داد . و کم کم ایالتهایی که متضرر شوند ، دیوار حفاظتی خود را قوی تر خواهند کرد . در این بین ایالتهای همجوار کالیفرنیا یا تگزاس ممکن است که منافعی در ماندن با این ایالتها داشته باشند . و این به معنی شروع تجزیه آمریکا خواهد بود .
بحران اقتصادی شدید بعدی میتواند آغازگر این سناریو باشد ، خصوصا که ایالتهای شمالی خواهان فاصله اندازی بین آمریکای لاتین با سفید پوستان شمالی هستند و آمریکایی هایی که در ایالتهای جنوبی هستند با این عقیده مخالف هستند . در این میان ایالتهایی مانند هاوایی و آلسکا نیز میتوانند به یکی از جناح ها بپیوندند ...
اینگونه مطالب هشداری است برای رفتار کنونی جدایی خواهی آمریکا که آینده مسیری که در پیش گرفته اند میتواند درخشان نباشد و با آنچه بزرگان ایشان میخواهند منطبق نگردد. 

هیچ نظری موجود نیست: