۱۳۹۸-۰۵-۱۹

جعبه سیاه در محاسبات مدارهایی الکترونیکی و انرژی تاریک در فضا

آنچه در پس فضای قابل رویت است را نمیدانیم . اما میتوانیم آنرا بصورت یک جعبه تاریک در نظر بگیریم و محاسبات و خواص آنرا بررسی کنیم .
آنچه از ماده تاریک و انرژی تاریک بیان میشود ، مبنی بر این فرض است که جهان از یک بیگ بنگ ساخته شده و دوباره همانطور که به وجود آمد در یک نقطه محو خواهد شد !
اما اگر اینطور نباشد یعنی جهان از یک بیگ بنگ به وجود نیامده باشد و قرار نباشد که دوباره در یک نقطه محو گردد ، بنابراین احجام محاسباتی ماده و انرژی تاریک بی اثر خواهد شد .
از سوی دیگر ، این خیلی ساده انگارانه است که امروز فکر کنیم همه علم فیزیک را میدانیم . آیندگان خیلی چیزهای دیگر کشف خواهند کرد و علم فیزیک و جهان بینی ما گسترش خواهد یافت .
بنا براین با پذیرش جهل فعلی ، مناطقی که امروز برایمان غیر مرئی است را میتوانیم بصورت مناطق تاریک ببینیم که آثار آنها را میتوانیم مشاهده کنیم و تاثیر آنرا بر جهان مرئی محاسبه نمائیم .
وقتی آگاه باشیم که بخشی از جهان از دید ما خارج است ، میتوانیم روشهایی برای مرئی شدن آن بیابیم . ( فراتر از فرضیه - بلکه آزمایش و مشاهده )
در محاسبات مدارهای پیچیده و بسته روشهایی وجود دارد که ورودی و خروجی آن مدارها را آزمایش می کنند و در آنچه در مدار است بصورت یک مقاوت - خازن ( سلف ) معادل در در نظر می گیرند .


هیچ نظری موجود نیست: