۱۴۰۱-۰۳-۲۵

تاثیر یارانه حمل و نقل عمومی شهری بر قیمت های تعادلی

یارانه حمل و نقل عمومی شهرها کمک می کند ، مردم راحت تر در سطح شهر جابجا شوند و بیشترین استفاده برای کم درآمدترین اقشار جامعه است . اقشار پردرآمد از حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند .
اگر این یارانه نبود ، قیمت خدماتی که اقشار کم درآمد ارائه می کنند ، افزایش میافت و اقشاری که از این خدمات استفاده می کردند ، باید هزینه بیشتری می پرداختند.در واقع این یارانه باعث منافع برای اقشار پر درآمد می گردد. غیر از اینکه اگر نبود ، اقشار کم در آمد ممکن بود نتوانند از منازل خود در مناطق کمتر برخوردار به مناطق بیشتر برخوردار برسند. و احتمالا در کوتاه مدت بیکار می ماندند.
بیشترین استفاده کنندگان از این یارانه ، کسانی هستند که در شهرهای اقماری شهرهای بزرگ استفاده می کنند . و این افراد ساده ترین خدمات را ارائه می کنند . نظافتچی - تکنسین های کار بدنی و با کاهش واقعی دستمزدها در کشورهای با تورم بالا ، کارمندان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ساکن در شهرکهای اقماری .
اگر این یارانه نبود ، بخشی از کارهای خدماتی که امکان انتقال به مناطق دیگر را ندارد ، مانند نظافت خیابانها ، توسط افراد ساکن محل تامین می گردید ، یا با افزایش دستمزد کارگری ، افراد ساکن در محل این شغلها را انتخاب می کردند و یا افرادی را برای انجام آن در محل استقرار می دادند . در واقع منازل کارگران حومه شهر ها به داخل بافت انتقال میافت . از سوی دیگر بعضی مراکز اشتغال به حومه شهرها که کارگران ارزانتر دارد انتقال میافت . این جابجایی مراکز شغلی باعث می شود که هزینه کل ارائه خدمات و کالا در شهرها کاهش یابد و قیمت تمام شده کاهش یافته و سود و درآمد صاحبان کسب و کار اقزایش یابد از سوی دیگر زمان سفر کارگران مهاجر هر روزه به داخل شهرها کاهش میابد ( در حد قدم زدن ) و علاوه بر سلامت جسم و روح ، زمان اضافی را می توانند کار اضافه کرده و یا به استراحت و همراهی با خانواده بپردازند .
در نهایت رفاه اجتماعی افزایش خواهد یافت .
یک قدم جلوتر کاری است که دولتها می توانند انجام دهند . آنها می توانند بر حمل و نقل شهری مالیات وضع نمایند . این کار باعث می شود تا حمل و نقل افراد در سطح شهرها حداقل گردد . ارتباطات اطلاعاتی توسط شبکه های ارتباطی قابل انجام است و کالاها در ساعات دیر وقت و به میزان حداقل ممکن در سطح شهرها جابجا می گردد .
ترافیک حداقل خواهد شد و سلامت عمومی جامعه افزایش خواهد یافت .
زمانی که لازم نباشد افراد در شهرها استقرار یابند و کسب و کارشان را از راه دور بتوانند انجام دهند ، حرکت جمعیت به سمت روستاها که رفاه و آسایش بیشتری دارد صورت خواهد گرفت . و افراد متول و کم درآمد هر یک به دلایل خود به سمت روستاها نقل مکان خواهند کرد .
این امر مهاجرت کارگران به مراکز جمعیتی که با انقلاب صنعتی شدت گرفت را معکوس کردهو باعث می شود نتیجه انقلاب اطلاعاتی بتواند اثر جمعیتی خود را بر جوامع بگذارد.

هیچ نظری موجود نیست: