پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۶-۱۱-۰۴
به من چه ؟ به تو چه ؟
۱۳۹۶-۱۱-۰۳
۱۳۹۶-۱۱-۰۱
عشق آموختنی هم دارد ؟
هر کجا کرد است , آنجا ایران است
سخن معروفی است که اذعان میدارد , تمام کردها هموطن ما هستند و هر حمله به ایشان , حمله به ما است.
اروپا در اجازه دادن به ترکیه برای کشتار کردها , عملا به ایران اعلام جنگ داده. همه ایران کرد است...
همه ایران یکی است.
اگر اروپا نگران خیل عظیم مهاجران از خاک ترکیه است , در منطقه مرزی با ترکیه تحرکات نظامی انجام دهد.
مسلما در منطقه جنگی کسی نمیتواند از مرز عبور کند.
همچنین گسترده جزایر یونان که خاک ترکیه را محاصره کرده اگر کشتی های نظامی در آن نواحی مستقر شوند , اجازه هیچگونه تردد را برای مهاجران نمیدهند.
همچنین ارتباط دریای سیاه با مدیترانه قطع میشود و کشتیرانی کشور ثالث از منطقه جنگی عملی نمی باشد.
یعنی فشار مضاعف به روسیه وارد میگردد.
به جای اجازه کشتن ایرانیان (کردها) , دشمنان اروپا را از مرزهای اروپا دور نمایید.
در بزرگی و کوچکی
الماس بی شکل
الماس ایدهآل تک بلور است و هر ناهمگونی در شبکه کریستالی یک عیب برای الماس محسوب میگردد.
الماس هاس مصنوعی نیز سرشار از عیوب کریستالی هستند. دلیل آن هم واضح است. اجزای بلور فرصت استقرار در مکان مناسب را نداشته اند.
راه حل استفاده از تکنیک تک کریستال سازی سلیسوم است.
دمای کربن مزاب و نیاز به ظرف نگهداری مذاب کربن ما را ناچار میکند از جو خارج شویم و این کار را در بی وزنی و حتی در خلا نسبی فضا انجام دهیم.
با این کار میتوان الماس تک بلور با وزن چندین کیلو ساخت.
و البته به تعداد زیاد و به میزان کافی برای صنعت و برای سایر مصارف آن .
در کنار ارزان شدن سفر به مدار زمین , استفاده از این گونه الماس به تدریج میتواند بیشتر شده و قیمت تمام شده مناسب و کاهنده داشته باشد.
ماورالطبیعه یا ماورای علم طبیعی امروز
۱۳۹۶-۱۰-۲۷
یک احتمال ممکن برای اتفاقات آینده سیاسی کشور
۱۳۹۶-۱۰-۲۶
برای یادآوری به خودم در آینده
مدیرعامل تاید واتر:
در توسعه بنادر از رقبا عقب نمانیم
اعتصام با اشاره به افتتاح فاز یک بندر چابهار افزود: با ایجاد اسکلهها و تجهیزات بندری، درحال حاضر امکان پهلوگیری کشتیهای اقیانوسپیما در این بندر به وجود آمده و بندر وارد فاز عملیاتی شده است. وی گفت: توسعه اسکله شهید بهشتی بندر چابهار میتواند انگیزهای برای ورود بخشخصوصی و سرمایهگذاری در این حوزه باشد. اعتصام اضافه کرد: بندر چابهار نقطه اتصال کریدور شمال – جنوب است و امیدواریم با تکمیل این کریدور و اتصال راهآهن به بندر چابهار و ساخت راهآهن رشت – قزوین – آستارا بتوان بهصورت یکپارچه از این کریدور استفاده کرد. مدیرعامل تایدواتر با اشاره به اینکه بندر چابهار کوتاهترین فاصله بهکشورهای منطقه CIS را دارد، گفت: این مزیت زیادی برای ترانزیت کشورهای اروپای شرقی و اروپای شمالی محسوب میشود. وی همچنین ادامه داد: بندر چابهار با مشکلات امنیتی و محدودیت مواجه نیست و همین امر میتواند زمینه جذب سرمایهگذاری در این منطقه باشد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اپراتوری بندر چابهار گفت: تعهداتی بین ایران و هند است که براساس آن قرار نیست اپراتور ایرانی دراین بندر حضور داشته باشد. وی در ادامه نوسازی ناوگان را در همه شناورها ضروری دانست و گفت: ناوگان دریایی کشور به شدت نیازمند نوسازی است و با توجه به بحث حمایت از تولیدات ساخت داخل و اشتغالزایی در این همایش به نوسازی ناوگان دریایی پرداخته خواهد شد. اعتصام گفت: درحال حاضر میتوانیم بیش از ۴۰ درصد تجهیزات شناوری را در داخل تولید کنیم. وی افزود: در تولید رنگ، الکترود، کابل و تابلوهای برق به توانایی خوبی در ساخت داخل رسیدهایم و برای این امر بودجههای مناسبی نیز اختصاص داده شده است. مدیرعامل تایدواتر در ادامه با اشاره به تحریم تایدواتر گفت: با اینکه تایدواتر از مالکیت بنیاد تعاون سپاه خارج شده اما همه ۱۱ شرکت فعال تایدواتر در بخشهای مختلف اپراتوری، ریلی، انبارداری، سیلوداری و... به دلیل ادامه تحریمها غیرفعال هستند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شکایت تایدواتر از آمریکا گفت: با توجه به مواضع دولت آمریکا و هزینه بالای پیگیریهای حقوقی این شکایت در حال حاضر بیهوده است.