۱۳۹۷-۰۵-۰۱

ارزان شدن بی صدای بنزین !

افزایش قیمت طلا و به تبع آن دلار تاثیرات مهمی در جای دیگر اقتصاد نیز میگذارد . یکی از آن تاثیرات افزایش سوبسید بنزین است . اگر بنزین 1000 تومانی  را در زمان دلار 3000 تومانی مصرف میکردیم بنزین به قیمت 33 سنت مصرف میشد . اما با افزایش قیمت دلار به حدود 10 هزار تومان قیمت بنزین به 10 سنت کاهش یافته است .( حساسیت روی قیمت فعلی نباید داشت.محاسبات باید برای جایی که قیمت تثبیت شد انجام گیرد ) 
نتیجه آنکه با توجه به حجم بزرگ سوخت مصرفی ، میزان سوبسید دولتی به میزان زیادی افزایش خواهد یافت . یعنی بزرگترین بازنده قیمت بالای دلار خود دولت است . 
از سوی دیگر این رویداد روی کلیه موارد وارداتی خود را نشان خواهد داد . از جمله روی گندم وارداتی که قوت غالب مردم ایران است . حساسیت قیمت نان بقدری است که هزینه نان بخش بزرگی از درآمد فقرا را به خود اختصاص میدهد . 
جدای از تامین بخشی از این ضرر به واسطه افزایش قیمت دلار بودجه ای به دلار جهانگیری - بخش بزرگتری از هزینه ها در راه است و مشکلات اقتصادی زنجیره ای را در آینده سبب خواهد شد .
لازم است در این برهه نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام گردد. ( جدای از سایر حاملهای انرژی مثل گاز و برق که قیمت آنها را در مرحله جداگانه ای باید واقعی کرد ) 
به نظر میرسد که افزایش قیمت بنزین در راستای اهداف و برنامه های جاری دولت فعلی باشد . گر چه ممکن است در طی عمر دولت این اقدام قابل اجرا نباشد . 


۱۳۹۷-۰۴-۳۱

بانک اطلاعاتی سطوح مختلف ماگما در نزدیکی سطح زمین

لازم است در جایی اطلاعات مواد مذاب نزدیک سطح زمین جمع آوری گردد. این بانک اطلاعاتی میتواند به کسانی که بخواهند برای کارهای تحقیقاتی زلزله و یا استفاده از انرژی زمین گرمایی کاری انجام دهند کمک خواهد کرد .
بسیاری از این سطوح نزدیک زمین در نزدکی اقیانوسها و آبهای آزاد است . این یعنی امکان اینکه از آنها انرژی گرفته شود فراهم است .


احیای آرم ها و علائم باستانی ایرانی

امروزه در غرب علائم بسیاری را مشاهده میکنیم که ریشه ایرانی و آریایی دارند . از علامت اس اس آلمان نازی ها تا انواع علائمی که فراماسونها از آن استفاده میکنند.
چرا خود ما از علائم سنتی و باستانی خودمان استفاده نکنیم ؟
شاید این کار را بتوان به فرهنگستان زبان و ادب فارسی محول نمود تا در این خصوص تحقیق کرده و اطلاع رسانی نماید و استفاده از نمادهای ایرانی را توسعه دهد.
این کار علاوه بر عمیق شدن علاقه ایرانیان به کشور و تاریخ و فرهنگ خود ، باعث میشود سایر ملل نیز به درک صحیحی از فرهنگ ایرانی و عمق تاریخی آن پی ببرند .



۱۳۹۷-۰۴-۳۰

تغییر دادن حمل و نقل مسافری کشور

نه تنها در ایران ، بلکه در همه جهان خطوط حمل مسافر روی مسیرهای حمل بار قرار دارد . از سوی دیگر امروزه با انواع منو ریلهای سریعتر روبرو هستیم . در کنار اینها انواع خاصی از قطارهای پر سرعت را داریم که مسیرهای خاص خود را میطلبند و روی مسیرهای خاص خود با سرعت های قابل توجه مسافرین را به مقصد میرسانند.
در کنار همه اینها سرمایه گذاری وری این مقوله اگر از تولید داخلی استفاده کنیم باعث رشد صنعت و اقتصاد خواهد شد و اگر از طریق واردات انجام شود باید برای آن نفت یا دیگر محصولات تولیدی کشور را به نحوی صادر کنیم .
طبیعی است برای تغییرات از تولیدات داخلی استفاده نمائیم تا ضمن رشد تولیدات و دانش فنی داخلی و بومی ، توان صادرات دانش و محصولات مربوطه را به خارج داشته باشیم .
اما از چه سیستمی باید استفاده کرد . در این زمینه اساتید فن باید نظر دهند . ضمن انتخاب استفاده از تکنولوژی روز ، دانشمندان ایرانی امکان ارتقای دانش روز را نیز خواهند داشت . تنها در این صورت است که میتوانیم حرفی برای گفتن داشته و روی صادرات دانش ایرانی تکیه کنیم .
نظر به امکان توسعه خطوط جدید در کشور به مقادیر زیاد ، این کار اقتصادی بوده و باعث تولید ثروت در کشور خواهد شد .
برای سرمایه گذاری نیز میتوان با اتکا به سرمایه گذاری بومی هر منطقه اقدام به احداث خطوط راه آهن نمود. هر شخصی علاقمند است که شهرش دارای این تکنولوژی باشد.روشن است که مسیرهای پر تردد ابتدا سرمایه لازم را پیدا خواهند کرد . اداره مسر نیز بصورت سهامی عام  با مدیریت دو شهر مقصد و مبدا خواهد بود . شورای شهرهای مذکور میتوانند به نوبت مدیر خط را برای یک دوره زمانی انتخاب نمایند.
نه تنها خطوط داخلی بلکه ارتباط مراکز داخلی کشور به شهرهای کشورهای همسایه نیز میتواند بر کیفیت و کارائی سیستم بیفزاید . شهرهای زیارتی کشورهای همسایه و حتی پایتخت های کشورهای همسایه میتوانند با قراردادهایی به خطوط داخلی متصل گردند.
موارد جنبی که در کنار توسعه خطوط پیشرفت خواهد کرد ، تونلها و پلها هستند که طبیعتا رشد و توسعه خواهند یافت .
علاوه بر قطارهای مسافربری ، موارد زیادی است که به روش مشابه باعث تولید ثروت و اشتغال و بهبود زندگی مردم خواهد شد . میتوان با روش مشابه تولید ملی را بالا برد و از مواهب آن برخوردار شد .

تعیین دوره گزارش در پرتفلیو( و برای اجزای پروژه ) چگونه است ؟

 قبلا ذکر شد که هر پروژه را جداگانه بررسی میکنیم و گروه تدوین گر WBS نوع گزارش را تعیین میکنند . همینطور این افراد میتوانند دوره گزارش را در طی زمان برای هر پروژه یا اجزای پروژه تغییر داده و گزارشات مورد نیاز را استخراج نمایند .

تدوین این دوره گزارش در طی زمان میتواند طی زمانهای از قبل انجام شده مورد بازنگری قرار گیرد.


مقوله "راه " و "راه آهن " و موارد مشابه

جدای همه منافع راه و راه آهن ، این سازه های انسانی و موارد مشابه ( خطوط انتقال آب و گاز و غیره )فضاهای متصل حیات وحش را از هم جدا میکند . حیوانات و حتی گیاهان وحشی معمولا با این دیواره ها روبرو شده و امکان عبور از آنرا ندارند . بدین وسیله فراگشت زیستی محدوده های زیستی از یکدیگر جدا شده و تنوع زیستی کاهش و زیست گونه ها نسبت به پارازیتهای محیطی آسیب پذیر میگردند.

لازم است اینگونه سازه های بشری به نوعی احداث شوند تا ارتباط زیستی دو سوی این خطوط فراهم بوده و تنوع زیستی طبیعی برقرار بماند .



لذت و درد از دید فلسفه و عرفان

فرض کنیم که لذت نوعی حرکت نفس است، حرکتی که نفس، با آن، به طور کامل و محسوس به حالت طبیعی خود باز می گردد  و درد، عکس آن است.

این فرض غلط است . لذت و درد دو سوی تعادل و حالت طبیعی بشری هستند . سیر رشد طبیعی بشری در ابتدا نیازمند تشویق و تنبیه به جهت عامل حرکت است . این امر با لذت و درد بوجود می آید . بعد از مراحلی دیگر به این عوامل نیازی نیست . در نتیجه حرکت ادامه خواهد یافت با انگیزه و حالات دیگر  پیش خواهد رفت ...

مسیر خداوند است و رسیدن به او و متصف شدن به اوصاف او - پس هر آنچه بشر را محدود کند - از بی حدی فاصله انداخته و هر آنچه خلاف میل باشد - از له کن فیکون - دور میسازد . ( و متصف شدن به همه صفات حق مثل خالقیت و رحمت و غیره نیز همچنین ) حق مبرا از لذت است و ساکن - اما بشر برای اتصاف به صفات الهی نیازمند تعیین مسیر است و تشویق و تنبیه - پس در طی راه مربی ( خداوند ) تشویق و تنبیه میدهد تا بشر پیش رود . و تا به مقصد برسد.

بعد از طی حدودی دیگر نه تنها به تشویق و تنبیه نیاز نیست . بشر خود فطرتا پیش خواهد رفت . در واقع لذتهای معمول و دردهای معمول برایش درد و لذت سابق را ندارند . ...



مدیریت سفر در شهرها و در کشور

وقتی موردی از حالت عادی خارج می شود نیاز به مدیریت مطرح می شود.
سفرهای شهری ( و بین شهری ) نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدیریت سفر یعنی تدارک کارهایی که نیاز به سفر در شهر ( یا بین شهرها )را کاهش دهند.

روشهای زیادی برای اینگونه مدیریتها وجود دارد . انتقال شغلها به نزدیکی محل سکونت مسافران شهری و بین شهری - استفاده از خدمات اینترنتی برای کاهش سفرهای شهری و بین شهری و غیره .همچنین بازی با قیمت سفر در شهرها و بین شهرها نیز میتواند روی درخواست سفرهای شهری 

این مبحثی است که دیگر کشورها از آن استفاده کرده اند . ما نیز میتوانیم از دانش روز دنیا بهره ببریم و همچنین با تجارب خود چیزی به دانش موجود جهانی اضافه کنیم .



شبکه خبرگزاریها - یک نوع تقسیم بندی!



ارتش شیران

ایران 2 ارتش دارد , یکی افغانستان و حداقل یکی پاکستان.  ساختار قوایی نظامی با فعالیت‌های اقتصادی درگیر شده و ماموریت , اهداف و اقدامات واحدهای نظامی متمرکز نیست.
بخش نظامی و رزمی این ارتش ها را باید بیرون کشید و مجتمع کرد.
ارتش امپراتوری باید اسمی متفاوت داشته باشد.
ارتش شیران
اسم متناسب میتواند باشد.  نظامیان باید حس شیر را برای دفاع از سرزمین ما داشته باشند.
همچنین در این ادغام,  سازمان جدید ساخته شده و نظامیان موجود در قالب آن قرار خواهند گرفت.
سازمان با توجه به جنگ با تجهیزات علمی در آینده طراحی خواهد شد.  همچنین نزدیکی نظامیان به سرزمین مادری مهم خواهد بود. همه نیروهای نظامی باید رسمی باشند و نیروهای وظیفه امکان آموزش بلند مدت و داشتن تخصص را نخواهند داشت . در دنیای امروز حتی نگهبانی های جزئی نیز نیازمند تخصص و آموزش است .
آموزش غیر نظامیان به عتنوان بسیجی یا هر اسم دیگری لازم است صورت گیرد . این نیروها بصورت نیروهای آموزش دیده آماده خواهند بود در زمانهای خطر وارد سیستم تدافعی شوند. زمانی که به هر دلیل شبکه دفاعی دچار شکاف گردید ( مانند آنچه در جنگ ایران و عراق اتفاق افتاد) نیروهای مردمی میتوانند تا رسیدن کمک نیروهای رزمی از خود و مردم غیر نظامی دفاع کنند و یا زمینه عقب نشینی مردمی را فراهم آورند .

باید امیدوار بود هیچگاه دچار جنگ نگردیم . اما اگر چنین رویدادی به هر دلیلی اتفاق افتاد باید بتوانیم از جان و مال و سرزمینمان در مقابل متجاوزین دفاع نمائیم .

تکنولوژیهای جدیدی وجود دارد و همچنین در راه است که سیستم جنگی آینده را بشدت تغییر خواهد داد . ما هم باید بتوانیم بعد از اتحاد ارتش یکپارچه و دفاعی قوی داشته باشیم .