۱۳۹۸-۱۰-۲۱

قدر انسان

اول مرتبه قدر انسان به این است که فرزند انسان است .از این جهت شان انسانی دارد ( چه خود عالم باشد و یا خلاف آن رفتار نماید ) برای مثال عالم نبودن به شان انسانی را در کافر می بینیم و خلاف شان انسانی رفتار کردن را درکسانی که عالمانه مرتکب قتل می شوند مشاهده می کنیم.
مزتبه بعدی نقش فرد است در اجتماع . کاری که می کند و نقشی که ایفا می نماید. میزان مفید بودن و مضر بودن شخص برای اجتماع انسانی - محیط زیست - سایر موجودات زنده - هر فرد برای هر یک می تواند مفید یا مضر باشد . 
با توجه به میزان مفیدی و مضری شخص در محیط ارزش انسانها با یکدیگر فرق خواهد کرد .
مرتبه دیگر میزان هوش - دانش و درک و فهم او است . جدای از نقش بالفغل شخص که بالا بیان شد ، یک نقش بالقوه نیز دارد . یک فرد بالقوه می تواند برای جامعه مفید یا مضر باشد . از این رو شان افراد برای جامعه ارزش متفاوتی دارد.

۱۳۹۸-۱۰-۰۳

درخت کریسمس

میلیونها خانواده در سرتاسر جهان هر ساله یک درخت کریسمس در خانه نگهداری می کنند و اغلب آنها ، آن را در زباله دانی می اندازند .
اگر امکان میداشت شرکتهاینگهداری درخت کریسمس ایجاد شود و درختها را در گلدانها و در گلخانه ها و مکانهای حومه شهرها نگهداری می کردند و در هنگام اعلام منازل آنرا بصورت اجاره ای یا سهامداری برای منازل آورده و بعد از نیاز آنرا به محل نگهداری بازگردانند ،گلدان آنرا عوض کرده - اجازه رشد و بالندگی به آندهند و .....
بدینترتیب حجم بزرگی از جنگل ها حفاظت می شود یا منابع موجود صرف کارهای مفید دیگری می گردد.
این شرکتها می توانند انواع درختهای مصنوعی - طبیعی با ابعاد متفاوت و از انواع متنوع را ارائه نمایند . 
محاسبلات هزینه و فایده را میتوان برای شرکتهای شهری- روستایی انجام داد و با قوانین حمایتی این فعالیتها در شهرهای بزرگ و همچنین سهامی کردن این شرکتها و ارائه سهام در بورس میتوان فرهنگاین کار را تشویق کرد و توسعه داد.

آینده جاده ها و راه اهن

کابلهای هوایی جایگزین جاده و راه آهن خواهد شد.
جاده ها و خطوط ریلی طبیعت را برش می دهند . این برش هایی که در طبیعت بوجود می آید در بلند مدت باعث تغییر اقلیم فضای اطراف راه و بعدها در در دو سوی جاده می گردد.
راه چاره ایناست که نیاز به این شبکه حمل و نقلی را از روی زمین بالا ببریم . اگر بتوانیم با زیپلن- بالن و یا هر وسیله مشابه دیگری بار را از زمین بلند کنیم ، و نیروی باد روی وسیله را کاهش دهیم یا خنثی کنیم . با نیروی بسیار کمی میتوانیم روی مسیر ها حرکت کنیم و با کمترین میزان انرژی بار و مسافر را در مسیرها جابجا کنیم .
برای بی اثرکردن نیروی باداز یک کابل در مسیر میتوان استفاده کرد. در نتیجه بار کمی بیشتر یا کمی کمتر را نیز میتوان روی این مسیرها منتقل نمود.
شبکه حاصل چیزی شبیه شبکه برق هوایی خواهد بود که مسیرهای رفت و برگشت را برای زیپلن ها برقرارمی کند.
آنچه این وسیله حمل و نقل را انواع تله کابین ها جدا می کند قرار داشتن عامل حرکت روی وسیله نقلیه است .



۱۳۹۸-۰۹-۳۰

270 کیلومتر - مسقط - چابهار - استفاده از هیولای خزر در آبهای جنوب

یک خط مسافری و باربری میتوان بین این دو نقطه ایجاد کرد. با پرواز در ارتفاع پایین هواپیماهای کوتاه بال ، میتوان در کمتر از یک ساعت از مسقط به چابهار رفت و برگشت .
ایجاد این شبکه حمل و نقلی برای دو طرف امکانات جدید اقتصادی و فرهنگی ایجاد خواهد کرد .



۱۳۹۸-۰۹-۲۵

در وجود

یا واجب الوجود است
یا ممکن الوجود است
یا ممتنع الوجود است.
دو تای آخری قبل از وجود است,  آنچه ممکن الوجود بود , به قدرت الهی وجود تواند یافت.  وقتی وجود یافت که به نیروی اسرافیلی ندای لبیک داد . دیگر وجود دارد . این وجود نمیتواند جدای از وجود واجب الوجود باشد . چیز جدا و مستقل نیست. اگر بود در مقابل می بود . و جمع دو وجود بزرگتر از اجزا می شد. اما الله اکبر . چیزی و مجموعه ای از او بزرگتر نیست.  پس آن وجود هست شده هم از او است و غیر او نیست. 


۱۳۹۸-۰۹-۱۲

لباس هوشمند خودرو دار

چند تصویر برای اینکه چگونه میشود اسکلت را برای وارد آوردن بار اضافی تقویت کرد و چرخها را روی این اسکلت نصب نمود .


۱۳۹۸-۰۹-۰۹

شر در اندیشه من چگونه است؟

  من  فکر می کنم که شر چیزی است که ذاتا بد است و موجب تباهی و نابودی است.
اما چنین چیزی در جهان وجود ندارد .
طوفان , زلزله , آتشفشان و غیره نیز ذاتا بد نیستند . صرفا رویدادهایی طبیعی هستند که برای ادامه حیات ما مفید هم هستند . کمی بلند مدت نگاه کنیم , کارکرد هر بک را مثبت درک می کنیم . 
اما برای هر یک از ما چیزهایی وجود دارد که نامطلوب است.  برای ما ذاتا بد است.  مثل مار زهر دار , و امثال آن , اما آنها نیز برای ما مفید هستند و بدون آنها جوندگان مشکلات بزرگی برای ادامه حیات ایجاد می کنند . جوندگان نیز مفید هستند و نقشی مفید در این " ارکستر سمفونی چرخش ایام " دارند .
بدون هر یک یا همه آنها ارکستر سمفونی ممکن می بود , اما آن سمفونی,  دیگر این که هست نبود . 
در این که هست , زیبا است و بهترین است , شکی نیست . اما هر کسی ممکن است بخشی از این سناریو را درک نکند , لذت نبرد یا به آن انتقاد کند .
هر کسی چند دست نتیجه از دنیای پیرامون دریافت می کند.  اول آنکه خود کرده . نتیجه آنرا میتواند ببیند .
دیگر آنچه خانواده انجام داده , نتیجه آن به شخص می تواند برسد .
سوم آنچه جامعه بزرگتر از خانواده انجام داده , نتیجه آن به افراد می رسد .
مثال هلوکاست یکی از این ها است . قتل عام یهودیان ثمره رفتار آنها در طول هزاره ها بود . آنچنان نفرتی در مردم بخشی از اروپا ایجاد کرد که نتیجه آن هلوکاست شد .
اگر یهودیان از خود بپرسند , به کدام گناه این چنین عذابی دیدند , پاسخ روشن است . به واسطه رفتار اجداد خود و کاشتن نفرت در دل مردمان دیگر .
روزگاری آن مردم دارای تنفر قدرت گرفتند , خوب انجام دادند آنچه در دل نگاه داشته بودند . 
بازگشت رفتار جوامع( چه داخلی و چه خارجی ) وضعیت اقتصادی جامعه را شکل می دهد.  حال اگر کشوری فقیر باشد , چه خود کار نکرده و چه دیگران ثروتش را به یغما برده باشند , طبیعتا دوست دارد که به جامعه‌ای برود که ثروتمند تر باشند . یعنی نرمال جامعه بالاتر باشد .
سیل مهاجرت های اجتماعی و اقتصادی این چنین شکل می گیرد .
من اعتقاد دارم که خداوند خیلی بزرگ است و فرموده در زمین خلیفه گذاشته است.  این نه از کم کاری او است.  بلکه خلفای الهی برای مبتدی لازم است تا جزئیات کارها او را از کارکن هستی قافل نکند . حرکت تک تک الکترون ها و شن ها و مولکول های آب و دیگر اشیا به همراه حرکت شیرها و پرواز پرندگان به یک میزان است برای گرداننده جهان و همه کهکشانها و آن چیزها که نمی بینیم در آسمان و زمین و غیره برای او زحمتی نیست و لحظه‌ای از آنها قافل نیست . و همه زیبا است و خوب است و لازم است و چیزی زیاد نیست و چیزی هم کم نیست. همه چیز لازم است و هیچ چیز بد نیست,  شر نیست. 
آنچه بد می دانیم و واقع شده , اگر سیاهی کامل هم باشد , مانند خط سیاهی است در نقاشی یا خال لبی زیبا .
و البته از جمله این زیبایی ها,  اختیار است که امانت به انسان داده شده است. ...
اختیار نیز بر حسب مرتبه رشد معنوی فرد متفاوت خواهد بود . 

مرد میدان تیان آن من که بود ؟

مردی که جلوی تانک ها ایستاد که بود ؟
آیا من و شما اگر آنجا بودیم جلوی تانکها می رفتیم ؟ مسلما نه .
کسی جلوی تانک ها می رود که توان توقف تانکها را داشته باشد !
این شخص مدتی همانجا ایستاد . مسلما سرنشین های تانک بی کار نبودند . حداقل به او گفته‌اند برو کنار !
اما چون این مکالمه مدتی طول کشید , نشان می دهد که سرنشین های تانک ها از مافوق خود کسب تکلیف کرده‌اند. مدت زمان طولانی تر نشان میدهد تیم فرماندهی با مقامات بالاتر تماس می گرفتند و آن شخص از دایره قدرت اتاق فرماندهی خارج بوده است. 
حالا این دو خصلت را کنار هم بگذاریم.  شخصی که بالقوه به خود باور داشته که می‌تواند جلوی تانک را بگیرد و سمت آن شخص بالاتر از سطح تصمیم اتاق فرماندهی نظامیان بوده , چه کسی می‌تواند باشد ؟
احتمالا آن شخص یکی از سران حزب کمونیست چین بوده است. یا یک ژنرال بازنشسته با نفوذ بالا.
همچنین محل سکونت آن شخص که برای خانه خرید کرده را میدانیم . او در همان حوالی زندگی می کرده است. 
با این اطلاعات,  متخصصین می توانند آن شخص را شناسایی نمایند . 
کدام یک از سران چین در اطراف میدان زندگی می کرده و استخوان بندی و قد اینچنین داشته است ؟ 
(ابعاد بدنی شخص را میتوان با مقیاس ابعاد تانک با دقت بالا اندازه گرفت )

۱۳۹۸-۰۹-۰۵

آزمایش زندانی و زندانبان استانفورد و نتیجه اجتماعی آن

متخصصین امر میدانند که این آزمایش نشانداد که جایگاه زندانی و زندان بان روی رفتار نرمال افراد تاثیر نامطلوب گذاشته و هر دو فرد را به مسیر رفتاری غیر نرمال هدایت خواهد کرد.
نتیجه ای که از این آزمایش گرفته می شود این است که دولتها نباید افراد را در موقعیت های این چنینی قرار دهند .
معنای دیگر آن این است که در کشورها نباید زندانی و زندان بان داشته باشیم . ( اما آیا این کار امکان پذیر است ؟)
با ایندانش متوجه می شویم که قوانین جزایی باید به نحوی تغییر نماید که افراد زندانی نگردند . در واقع زندانی شدن از قوانین خارج گردد.
میتوان افراد را به تبعید در سرزمین های دور و یا با گرمای حداکثر زیاد و غیره فرستاد.
برای افراد خاصی میتوان آنها را به شهرها یا روستاهایی که همه افراد آن مجرم باشند فرستاد. ( در قالب تبعیدی ) کنترل افراد نیز با روشهایی که تبعیدیان را کنترل می کنند امکانپذیر است . 
اما از داشتن زندانبان به هر نوع باید احتراز نمود. همچنین شخصیت های انسانی را باید از حس زندانی بودن رهایی بخشید.

۱۳۹۸-۰۹-۰۴

ایده خودرو پوشیدنی 2

چرخ سوم میتوانداز پشت باز شودتا با دو کف ا و ران و مجموعه نگهدارنده بصورت صندلی نشسته در آمده و شخص با حرکت دست به چ و راست و عقب و جلو سرعت و فرمانرا کنترل نماید .
گام دیگر این است که قطعات بدنه مجزا - ارزان به فروش برسدتا خود خریدار بر اساس نیاز بدنه و شاسی و سایر متعلقات خودرو را خریداری و خودرو سفارشی خود را بسازد .
هر جزء باید ارزان باشد - میتوان ک های ارزانی از این مجموعهها که به یکدیگر قابل مونتاژ اسصت را دید آورد .
این کار را با خودرو پوشیدنی و یا خودرو چرخدار شهری - صحرایی - جاده ای میتوان انجام داد .
بدنه - موتور و چرخ جلو - تجهیزات داخلی و شاسی را میتوان در انواع مختلف ( مثلا سه مدل ) ساخت تا خریدار بر اساس نیاز این مجموعه را خریداری وخودرو سفارشیخود را بسازد و تحویل بگیرد . هر زمان هم که خواست میتواند بخشی از خودرو را تعویض کرده و خودرو جدید داشتهباشد .
انواع خودرو برقی و سوخت داخلی را با این ترتیب میتوان ساخت .