۱۳۹۲-۰۶-۲۷

اتحاد سه کشور جمهوری اسلامی

در این مکان ، سه کشور جمهوری اسلامی داریم.
پاکستان
ایران
افغانستان
بدیهی است که این کشورهای جمهوری اسلامی بنا بر دستورات اسلام باید متحد گردند. بنا بر این این کشورها میتوانند یک جمهوری اسلامی را پدید بیاورند  و با قدرت بیشتر در صحنه های داخلی و خارجی نقش آفرینی کنند.
هر یک از این کشورها در صحنه های بین الملل نقش هایی دارند. بدیهی است که اتحاد این کشورها باعث خواهد شد نقش های انفرادی آنها ، با قدرت بیشتر در صحنه های بین المللی تحقق پیدا کند.
این اتحاد نه تنها نقش های فعلی آنها را قوی تر و زیباتر و با صلابت بهتری اجرا خواهد نمود، بلکه توان انجام اقدامات کاملا متفاوت جهانی ، فراتر از آن چیزی که هم اکنون میتوان تصور نمود را فراهم خواهد آورد.
این اتحاد علاوه بر نقش آفرینی های خارجی ، در داخل این کشورها نیز بسیار مفید خواهد بود. گردش مالی و جنسی بین مردم یک کشور، رفع تبعیض های قومیتی ، مشکلات حاصل از ایجاد مرزهای سیاسی در بین اقوام مختلف و ایجاد یک بازار بزرگتر از جمله مزایای این اتحاد خواهد بود که هر یک به تنهائی ایجاد اتحاد را توجیه میکند.
از دید استراتژی نظامی و سیاسی
گر چه این منطقه اروپا نیست . یاد آوری این نکته مفید خواهد بود که در زمان حمله آلمان به فرانسه ، آلمان از کشوهای هلند و لوکزامبورگ برای تصرف فرانسه استفاده نمود، در حالی که خط اصلی مرزی فرانسه و آلمان ، که در آنجا فرانسه آمادگی دفاع در مقابل آلمان را داشت ، اصلا صحنه کارزار نشد.
در اینجا نیز نباید اجازه داد فضاهای خالی در اختیار دشمنان بالقوه داخلی و خارجی قرار گیرد. طبیعی است که همه جبهه های محتمل درگیری باید تقویت گردند. آسایش مردم منطقه و جهان در اتحاد و یکپارچگی ملل اسلامی خواهد بود.
انشاءالله

هیچ نظری موجود نیست: