۱۳۹۵-۰۱-۱۸

قانون اساسی , فلوچارت موارد , بخش اول حقوق فردی و اجتماعی

برای شروع تدوین قانون اساسی روشهای زیادی وجود دارد .
یکی از روشها میتواند این باشد که ابتدا " سرفصلهای " قانون تدوین گردد و یک فلوچارت از ارتباط و ترتیب گامهای بحث روی سرفصلها تهیه شود . در طول کار باید بتوان همه چیز را مورد بازنگری قرار داد . حتی لیست سرفصلهای تهیه شده .
گام اول حقوق فردی است " که هر کسی آزاد است هر کاری انجام دهد , مگر اینکه به حدود آزادی فرد دیگری آسیب برسد "
گام بعدی جامعه است و پایه هر جامعه خانواده است . میتوان خانواده یک نفره نیز داشت .
خانواده قراردادی بین دو نفر است که برای مدتی محدود یا دائم با هم زندگی کرده و با شرایطی که قید می‌کنند هر یک عضو خانواده باشند . تعیین ریاست خانواده ( مدیرعامل ) لزوم تقسیم وظایف و هر موردی که برای دو طرف مهم باشد قابل شرط کردن است . توصیه خداوند در قرآن کریم بر ثبت و تایید شاهدان بر هر قراردادی است . اما اگر ثبت نگردد یا شاهد بر آن فقط خداوند باشد نیز قرارداد را بی اثر نمی‌کند .
طرفین میتوانند به مجموعه مدونی از قوانین در قرارداد استناد کنند . مثلا قوانین اسلامی , مسیحی و غیره با ذکر شروط خود . گر چه طبیعتا هر شخص به قوانین دین خود استناد میکند , اما برای مردم سایر ادیان استفاده از شروط ادیان الهی به عنوان پایه قرارداد مانعی ندارد و شروط خاص هر کس قابل ثبت خواهد بود .
هر خانواده یک نماینده برای مواجه شدن با سایر خانواده ها باید داشته باشد که لازم است در قرارداد مشخص باشد .
این جامعه با جوامع مشابه میتواند یک روستا یا محله را بسازد . مراحل ساخت جوامع بزرگتر نیز به روش مشابه با انتخاب و بستن قرارداد قابلیت حقوقی خواهد یافت . ( مدل این قراردادها را دولت در دسترس مردم قرار می‌دهد ولی مردم به استفاده از آن اجبار ندارند . اما اجبار به تهیه یک قرارداد باید وجود داشته باشد )
شرح و بست هر موضوعی را میتوان در قوانین مملکت در نظر گرفت .
با تشکیل جوامع و انتخاب از پایین جوامع بزرگتر قابل ایجاد است .
همه موارد و آزادی رشد و اعتلای انسانی ( مادی و معنوی ) لازمه جامعه سالم است و کسی را نمیتوان مجبور به شروع از پله های بالاتر یا پایین تر نمود .
موارد زیادی وجود دارد که متخصصان قبلا گفته‌اند و یا به آن اندیشیده‌اند .از افکار قدما و انسانهای امروزی نیز باید استفاده نمود .

هیچ نظری موجود نیست: