۱۳۹۶-۰۷-۱۶

جوایز میلیون دلاری علمی

اگر هزار جایزه ميليون دلاري در سال هم داده شود , جمعا یک میلیارد دلار میشود و در مقابل آثار و نتایج آن قابل قیاس نیست.
جوایز معماری و هنر و مهندسی و علوم پایه و غیره.
این امر علاوه بر رشد و تشویق جوانان کشور , باعث جمع شدن دانشمندان جهان در ایران خواهد شد.تشكيل هيئت داوران از داخل كشور ، خود به خود يك افتخاري براي اساتيد علمي كشور خواهد بود . از طرفي مطالعه و بررسي بهترين كارهاي عرضه شده و درج آنها در نشريات داخلي باعث رشد و توسعه علوم و هنر ميگردد.

حتي بازيهاي ساخت پرنده دانشجويان يا ارسال يك گرم جرم به خورشيد ميتواند از جمله اين مسابقات باشد . بلندترين ستون يك كيلوگرمي - توليد بيشترين ميزان مواد غذايي ( كالري ) از يك متر مكعب فضاي تحت كنترل و بسياري موارد ديگر كه باعث رشد علوم و تكنولوژي در كشور شده و بهبود زندگي بشريت را نويد ميدهد.

اصل جوايز براي دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي خواهد بود كه هر دانشگاه داوري آثار خود را كرده و نتايج دانشگاه ها در جاي ديگري وارد ميدان رقابت خواهد شد . در نهايت بهترينهاي دانشگاه ها با آثار آزاد و آثار شركتهاي داخلي رقابت ميكند . در اينجا افراد خارجي و دانشگاه هاي خارجي نيز ميتوانند وارد گود شوند.

در نهايت براي هر مورد جوايزي به بهترينها داده خواهد شد و بهترين جايزه يك ميليون دلار ميتواند باشد .

با زمانبندي مناسب اهداي جوايز ، ميتوان در تمام طول سال ارائه جايزه داشت . در نتيجه در گروه هاي علمي كشور همواره تلاش و تكاپو مشاهده خواهد شد . نشريات علمي و شبكه هاي علمي كشور خوراك مناسب و به روز خواهند داشت و جامعه علمي كشور ، دانش را به پيش خواهد برد .

امتياز اساتيد نيز بر اساس تربيت دانشجويان قوي ميتواند باشد . دانشمندان نيز در شركتها و يا بصورت انفرادي از دانشگاه يا جداي از آن قابليت عرضه خواهند داشت .

جنبه مهم ديگر آن جذب دانشجويان مستعد كشورهاي جهان ميباشد . اين جوايز نخبگان را به سوي خود جلب ميكند و آنها اگر زمينه را مساعد ببينند در كشور ميزبان ( يعني ايران ) خواهند ماند و جهان از طريق ايران از دانش ايشان برخوردار خواهد گرديد.




هیچ نظری موجود نیست: