۱۴۰۱-۱۲-۱۴

جاذبه سیاه چاله راه شیری روی کره زمین هنگام گردش به دور خورشید

میدانیم که کره زمین در مسیر دایره ای دور خورشید می گردد. خود خورشید نیز در فضا ثابت نیست و در کهکشان راه شیری مسیر دایره ای بدور سیاهچاله مرکزی کهکشان می گردد . بنابراین مسیر زمین به صورت یک نوار در خواهد آمد . 
در آسمان شب همه روزهای سال ، مسیر راه شیری از شمال شرقی به سمت جنوب غربی است . این یعنی زاویه گردش زمین در همه ایام سال ثابت است و گردش محور زمین تاثیری روی این زاویه نمی گذارد ، در ثانی مسیر حرکت خورشید و زمین نیز با زاویه خاصی ( غیر 90 درجه ) نسبت به خط مرکزی کهکشان راه شیری است .
در گردش زمین بدور خورشید در نیمی از مسیر زمین از مرکز کهکشان دور می شود و در نیمی از مسیر به مرکز کهکشان نزدیک می گردد . .
طبیعتا جاذبه سیاهچاله روی سرعت حرکت زمین تاثیر می گذارد و این تغییرات سرعت قابل اندازه گیری است .
همچنین در چرخش زمین بدور خود ، جاذبه کهکشان مستقل از جاذبه ماه و خورشید ، روی پوسته زمین تاثیر می گذارد و باعث جزر و مد می گردد . این جاذبه به همراه ماه و خورشید مجموعا شکل دهنده جاذبه های جزر و مدی روی زمین هستند . بنابراین وقتی همه آنه اهم راستا باشند ، شاهد جزر و مد های بزرگتر خواهیم بود و بر عکس زمانی که اینها در جهت های متفاوت باشند ، حداقل جزرومد را خواهیم داشت .
تغییرات جاذبه زمین در شبانه روز نیز می تواند به واسطه کشش سیاهچاله راه شیری باشد .
از هر کدام از موارد مطرح شده بالا می توان استفاده علمی نمود و حتی جرم سیاهچاله را اندازه گیری کرد . همچنین تاثیر این جاذبه روی زلزله ها - پرتاب ماهواره ها و موارد بیشتری می توان استفاده نمود .


هیچ نظری موجود نیست: