۱۴۰۱-۱۲-۲۱

چرا موجودات هوشمند کیهانی را در زمین نمی بینیم ؟

دلایل زیادی وجود دارد که نتوانیم آنها را ببینیم . یکی از آنها این است که اهداف آنها با ما متفاوت است .
آنها استعمارگر و استثمارگر نیستند . در محیط خود با منابع خود می توانند زندگی کنند.
آنها به هستی ما احترام می گذارند و خواهان تاثیر روی آن نیستند .
آنها در صورتی که ما را تشخیص داده باشند ، نگران تاثیر منفی ما روی خودشان هستند . مثلا میکرو ارگانیسم های زمینی ممکن است برای حیات آنها خطرناک باشد 
از سوی دیگر ممکن است ما از بعضی لحاظ هوشمند تر باشیم و برای آنها خطر ایجاد کنیم . مانند آنچه با سرخپوستان آمریکا  ویا بومیان استرالیا کردیم .و خیلی موارد دیگر.
بنابراین اگر ما هم یک موجودات هوشمند در نزدیکی منظومه خودمان پیدا کنیم ، حتما با احتیاط به آنها نزدیک می شویم و به احتمال زیاد با آنها ما نخواهیم گرفت . 
اما مسئله ما اصلا این نیست که چرا آنها را ندیدیم . خوب به دلایل زیادی آنها خودشان را از ما پنهان کرده اند . مسئله این است که ما چه زمانی برای یافتن تمدن غیر زمینی سیاره خودمان را ترک خواهیم کرد.
یافته شدن ما توسط آنها یک بحث است و آشکارسازی و یا رفتن برای پیدا کردن هوش فضایی بحث دیگری است . باید در جهت آشکار سازی و رفتن دنبال آنها برنامه ریزی کنیم .
هدف های زمینی دو دسته هستند مادی و معنوی . ممکن است به حدی از رشد مادی رسیدن باعث شود که موجودات جنبه معنوی خود را رشد دهند و از آن به بعد کمتر در پی رشد محیطی بپردازند . تصرف و بیشتر خواستن مادی تبدیل به بیشتر خواستن معنوی گردد . و به حدی از شعور رسیده باشند که بدون مادیات سفر کنند و ....
این گونه سخن گفتن مثل نظریه پردازی فیزیکی نمودن است . می توان حالت ممکن و محتمل را تصویر سازی کرد . اما آنچه واقعی است با علم باید مشاهده گردد.
یادآوری ( می دانیم عمر جهان هستی از بیگ بنگ خیلی بیشتر است )
جهان منتظر ما است تا برویم و پیدایش کنیم .

هیچ نظری موجود نیست: