۱۴۰۱-۱۲-۲۰

چگونه تحرکات مردم در خیابانها می تواند پیروز شود ؟

فرض می کنیم که تحرکات مردم در خیابانها پیروز شده است . نشانه این پیروزی چیست ؟ اعلام عمومی در رادیو تلویزیون .
در چه صورت می توان از رادیو تلویزیون خبر پیروزی را شنید ؟ زمانی که همه نیروهای نظامی محافظ رادیو تلویزیون کنار رفته باشند . این کار اگر به صورت قهریه صورت گیرد ، یعنی تمام ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی از بین رفته اند . این کار با نیروهای داخلی بعید اما ممکن است . تلفات نیروهای مقابل بیشتر از نیروهای نظامی خواهد بود .
کشوری که در یک جنگ داخلی نیمی از جمعیت خود را از دست داده باشد ، ضرر بزرگی متحمل شده ، آیا این کار مطلوب دو طرف بازی هست ؟ مسلما خیر .
اما حالت دیگری وجود دارد که بخش بزرگی از نیروهای نظامی و انتظامی با این تغییر همراهی کنند و در پیروزی سهیم گردند . این یعنی فشارهای خارجی تحریمی روی دوش حکومت بعدی خواهد بود . و بیانیه دادن خارج نشینان نکته مثبتی برای این تحول نیست . اما شاید بخشی از آن فشار مطلوب کشورهای خارجی روی حکومت بعدی باشد .
در واقع فعالیت خارج نشینان در جهت فشار دولتها بر آینده نسبتا آزاد کشور ایران بعد از تغییرات محتمل پیش رو خواهد بود .
و این خوب نیست . در واقع خارج نشینان که آرزوی بهبود وضعیت را دارند ، در خلاف جهت فعالیت می کنند و دشمنان این سرزمین آنها را بازی داده و در جهت اهداف خود از آنها استفاده می کنند.
کاش بیشتر فکر می کردند . این حرکتها فقط به سود کشورهای غربی است . آن هم برای فشار بر حکومت نوپای که در آینده - دیر یا زود بر سر کار خواهد آمد .




هیچ نظری موجود نیست: