۱۳۹۳-۱۲-۲۱

جشن عید نوروز در خور لیاقت بهار

در هزاره های پیش جشن نوروز برای همه ملل متمدن جهان اجرا میشد . از همه سرزمینهای متصل به هم ( که زیر پرچم یک امپراتوری بودند ) نمایندگان ملل می آمدند و هدایای خود را برای شکر خداوند عرضه میکردند . آثاری که در تخت جمشید است نشان میدهد که آنچه می آوردند نمونه بود ( نه برای خراج پادشاهی ) برای شکر خالق .

امروز اما همه ملل تمدن ایران زمین این جشن را به تنهائی میگیرند . این نشان از عمق نفوذ این جشن در اعتقادات ملی و مذهبی همه ملل آریایی دارد .

امروز باید جایی ساخته شود تا همه ملل بتوانند این جشن را با هم گرفته و شکر خداوند کنند که بار دیگر بهار را برای ما فرستاد .

همه ملل خوب است هدایائی از سرزمین خود به این جشن آورده و

" با هم شکر خداوند را از نعمتهایی که به ما داده است نمایش دهند "

در این جشن گردشگران همه جهان میتوانند شرکت کنند . همچنین از همه کشورهای جهان میتوان دعوت نمود تا نمونه ای از محصولات ( غذائی یا ساختنی ) خود را به جشن آورده و به نمایش بگذارند .

دعوت و حضور رئیس همه دولتها نیز بر عظمت این جشن سالانه خواهد افزود .

طبیعی است که متوکل این جشن باید ایران باشد . جائی بزرگتر از تخت جمشید باید ساخته شود . ( در شروع از زمین هموار میتوان استفاده نمود ، در نزدیکی یکی از شهرهای بزرگ ) و مراسمی در خورد این جشن مقدس در نظر گرفت .

این جشن یک روزه ، اول فروردین هر سال را برای همه مردم جهان مشخص خواهد نمود . که این روز عید است . روزی است که همه ملل جهان یکجا خداوند را شکر میکنند . یاد آوری این است که همه ما یکی هستیم و میتوانیم در صلح با هم زندگی کنیم .

مشکل اقتصاد با سرمایه گذار خارجی حل نمیشود

جدای از نیاز به بعضی از تکنولوژهای پیشرفته بخصوص در صنعت نفت و گاز ، مشکل اقتصاد ایران سرمایه نیست . هر ساله حدود 20 درصد به میزان پول موجود اضافه میشود ( افزایش پایه پولی) اما این پول به سمت حل مشکل اقتصاد حرکت نمیکند . چرا ؟

پایه های اقتصادی شامل سرمایه گذاری و ساخت پول تغییر کرده و به تجارت ( واردات با پایه پول نفت ) و فروش در داخل کشور کشیده شده است . همچنین استفاده از رانت های کشور ، دارای بیشترین ارزش افزوده است .

طبیعی است که پول به سمت بهترین مسیر بهره وری میرود که در اینجا مشکل کشور نیست .

باید اصلاحاتی صورت بپذیرد تا پولهای کشور به سمت حل مشکلات اقتصاد که تولید ثروت واقعی است حرکت کند .

این اصلاحات میتواند شامل آزاد سازی نرخ ارز و حقیقی شدن نرخ آن باشد .

همچنین هدایت بخشی از سهم بیمه اجباری مردم به سرمایه گذاری در بورس سهام ( بدون امکان خروج از بازار بورس و قابل انتقال به شرکتهای دیگر و باامکان برداشت سود حاصله )

حل مشکل تامین نقدینگی شرکتها ( Cash Flow  ) از طریق افزایش سرمایه و از طریق بورس سهام .

ادغام بانکهای دولتی ( و شبه دولتی ) به تعداد کمتر تا سرمایه موجود هر بانک موجود افزایش یافته و از سیستم اداری بانکی استفاده شود که بهره وری بالاتری داشته باشد .

و بسیاری از اصلاحات دیگر .

با این اقدامات بستر کار و تولید ثروت بهتر شده و مسیرهای رانت ها محدود میشود . در این فضا امکان رشد و تولید به همراه افزایش اشتغال و خروج از رکود با هم فراهم خواهد شد .

قارچ قاتل مورچه‌ها

نوعی قارچ وجود دارد که مورچه‌ها را آلوده میکند و فقط برای مورچه‌ها مرگ آفرین است .
سایر انواع حشرات مثل ملخ نیز قارچ مرگ آور خاص خود را دارند .
اگر بتوان قارچ مختص برای پشه آنوفل پیداکرد ( یا ساخت ) میتوان بیماری مالاریا را در همه مناطقی که انسان زندگی میکند ریشه کن نمود .

۱۳۹۳-۱۲-۲۰

معنی کار در خانواده

به صورت غریزی زن در خانه میماند و مرد از خانه دور میشود .
هر یک در جهت منافع خانواده فعالیت می‌کنند . بسته به شرایط ساعات کارکرد هر یک متفاوت بوده و زمانی که مرد به خانه بر می‌گشت , بسته به شرایط در کار خانه کمک میکرد .
تا دیروز این شرایط برقرار بود و زنان نیز در صورت نیاز جامعه فعالیتهای دور از خانه داشتند .
اما امروز مقایسه میزان عایدی مرد و زن و سنجشهای اینچنینی مانع درک کار زنان در اجتماع می‌گردد .
زنان حتی اگر فرزند نداشته باشند در منزل دو وظیفه و کارکرد طبیعی دارند که با پرداخت حقوق ارزش آن کم میشود .
یکی آراستن منزل است برای هر دو و دیگر آراستن خود است برای مرد خود .
پس گر چه درآمد قابل نگاهداری در بانک ندارند , اما کار آنها باعث افزایش درآمد بانکی مرد می‌گردد . در واقع عایدی مرد برای هر دو محسوب می‌گردد .
"آن دو شریک زندگی هم هستند ."
از سوی دیگر , جامعه باید به هر مرد به عنوان نماینده یک خانواده نگاه کند .نه تنها کسب درآمد بلکه سایر تصمیمات اجتماعی مرد در خانواده تاثیر عمیق برجای خواهد گذاشت .
امروزه که جامعه نیاز به کارکرد زنان دور از خانه دارد , باید هر یک را به عنوان جزیی از خانواده دید و کارکرد طبیعی زنان در خانه را نیز در نظر گرفت .
اگر زن و مردی یکسان کار کردند ( و عابدی یکسان داشتند ) نشان از این میدهد که یا زن بسیار بیشتر از مرد کار کرده ( چون کار خانه را نیز انجام داده ) و یا در کارکرد خانه او خللی ایجاد شده است و در آنجا کم کاری صورت داده .
جامعه باید ببیند هزینه فایده کارکرد زنان دور از خانه چیست؟ و بر اساس آن پیشنهاد و راه کار ارائه نماید .

در حدود اختیار خلیفه الله

هر کسی به میزان متفاوتی خلیفه الهی است و اختیارت متفاوت دارد .
بعضی در حد شور و بی نمک کردن غذای منزل و بعضی در نجات یا فنای یک مملکت و اقلیم .
و در مراتب باطنی نیز به همچنین .
خلیفه الهی به وجه فطری تمایل به میانه روی دارد که سنت الهی است ( لاشرقیه و لاغربیه )
اگر خلاف سنت الهی حرکت نماید , توسط سایر قوای الهی تحت فشار قرار گرفته تا حدی که آن خلافت ( و اختیار ) را از او میگیرند .
شوری و بی نمکی غذا مثال افراط و تفریط است که اگر ادامه داشته باشد , آشپز را از آشپزی معاف خواهند کرد . همچنین سایر موارد دنیوی .
هر یک از ما طی آموزش با مقدمات عبادت آشنا شدیم و یاد گرفتیم که چگونه خداوند را صدا بزنیم و درخواست از او داشته باشیم .
این زندگی همان آشپزی ما است . هر بار که با یک امتحان الهی مواجه میشویم , می‌دانیم که خداوند دوست دارد که چه کنیم . گاهی با قصد خلاف میکنیم . نمک را کم و زیاد میکنیم . اگر اشتباهات زیاد باشد , یک قدم عقب رفته و آزمایشات ساده تر خواهند شد تا از دوره آزمایش گیری خارج شویم .
اگر موفق شویم یک مرحله بالاتر خواهیم رفت .
کم کم به جای یک نوع غذا پخت انواع غذاها و برای بسیاری از میهمانهای سلطان ( خداوند ) را به عهده ما میگذارند . بدین ترتیب خلیفه الهی مشغول خلافت می‌گردد .
هنوز حق دارد که کم نمک یا پر نمک کند . و احتمال بازگشت به مراحل پایین تر نیز هست , اما در طی زمان ( تمرین آشپزی ) میل خلیفه الهی با میل خداوند یکی میشود .
هر چه بینی دلت همان خواهد .... وآنچه خواهد دلت همان بینی

درهم تنیدگی همه جانبه با کشورهای منطقه

باید همه کشورهای منطقه با ما درهم تنیدگی اقتصادی داشته باشند . آنچنان که در آینده هیچ یک از کشورهای همسایه تصور حمله نظامی به ما را نداشته باشند . در آینده چنانچه تمایلی در سیاستمداران این کشورها پیدا شد که جنگ دیگری را در منطقه راه بیندازند ، این درهم تنیدگی اقتصادی از داخل آن کشورها مانع اقدام سیاستمداران خواهد بود .

زمینه های مشترک مورد علاقه نه تنها انرژی خواهد بود ، بلکه این درهم تنیدگی باید شامل مسائل فرهنگی ( فیلم سازی و غیره ) اشتراک آداب و رسوم ها و هر آنچه امکان پذیر باشد را شامل گردد .

واقعیت این است که مرزها خطوط قراردادی سیاسی برای اداره نمودن مناطق جغرافیایی است . بنا براین مردم دو سوی مرزها با هم تفاوت چندانی ندارند . ( اکثرا نسبتهای فامیلی نیز دارند ) لذا باید ارتباطات را هر چه بیشتر فراهم نموده و اتصال مردم را با یکدیگر فراهم آورد . توسعه راه های مرزی – تبادل اطلاعات و فروشگاه های مشترک خرده فروشی – توسعه تجارت مرزی و غیره میتواند این ارتباط را توسعه دهد.

اگر بتوان همه کشورهای منطقه را مانند زنجیر به هم متصل نمود و آنها را نیز با همسایگان خود همین کار را انجام دهند ، مشکل دوگانگی و احتمال بروز جنگ و مشکلات اجتماعی در جوامع به حداقل خواهد رسید . این بازی برد برد برای همه مفید خواهد بود . سیاستمداران – تجارت پیشگان و همه مردمی که در هر کجا زندگی میکنند از مزایای ارتباط بهره مند خواهند شد .

۱۳۹۳-۱۲-۱۹

ایستگاه های مخابراتی بین زمین و آسمان کم هزینه

استفاده از کانالهای تلوزیونی و اینترنتی ماهواره ای ، این امکان را به همه میدهد که به همه گونه اطلاعات به میزان مساوی دسترسی داشته باشند .

شاید آرزوی اکثر دست اندرکاران انتقال اطلاعات با قیمت مناسب نیز همین باشد .

یکی از راه ها برای واسطه بین دریافت کننده ( مصرف کننده روی زمین )  و ماهواره ، میتواند انواع پهپادها ( مدل هلیکوپتری ) باشد .

این پهپادها میتوانند در شرایط مختلف جوی در یک ارتفاع و مکان مشخص ( با خطای کم ) قرار داشته باشند . تنها مشکل متصور این است که انرژی باتری این پهپادها خیلی زود تمام میشود . در اینجا ( ایستگاه های زمینی و ) ماهواره ها هستند که به انرژی بینهایت خورشید دسترسی دارند و با قرار گرفتن در خارج از جو انرژی خورشید را به بهترین صورت ممکن جذب میکنند . آنها میتوانند با ارسال مقدار کافی از این انرژی به پهپاد سلولهای خورشیدی آنرا شارژ نمایند . البته انرژی خورشیدی در روزها نیز  توسط خود پهپادها قابل استفاده است . این بدان معنی است که این پهپادها نیازی به بازگشت به زمین ندارند . این پهپادها با یکدیگر و با ایستگاه های زمینی( در فواصل دور) نیز میتوانند تبادل اطلاعات داشته باشند .

از این پهپادها به جای ایستگاه های مخابراتی در مناطق بیابانی و یا دور از دسترس نیز میتوان استفاده نمود . راه اندازی یک ایستگاه خدمات موبایل در بیابانها و یا جاهای دور افتاده ، هنوز هزینه زیادی دارد . این در حالی است که ارسال یک پهپاد به موقعیت مناسب میتواند خدمات مناسب را با هزینه کمتر تامین نماید .

برای استفاده ارزانتر از ترکیب این پهپادها با بالن و ارسال انرژی مورد نیاز از ایستگاه های زمینی نیز میتوان استفاده نمود .

هم اکنون پهپاد از نوع هواپیماها داریم که نیازی به روی زمین آمدن ندارند ، کافی است تجهیزات مخابراتی را روی آنها نصب نمود و اندازه آنها را ( برای دریافت انرژی خورشیدی و حمل تجهیزات ) به قدر کافی محاسبه نمود تا این پهپادها تبدیل به ایستگاه های مخابراتی گردند .

موبایل و ایستگاه های تلوزیونی زمینی از موارد مهم استفاده از این تکنولوژی خواهند بود .

خانه های مریخ از چه و در چه محل هائی ساخته میشوند ؟

خارج از زمین شرایط زیستی خیلی مشکل خواهد بود . باید محیط کاملا ایزوله ای با ضخامت مناسب به عنوان دیوار داشته باشیم که ذرات پر سرعت کیهانی در آن نفوذ نکنند . بهترین مصالح در این سیارات ، سنگ است . باید غارهائی در دل کوه های مناسب ، قبل از سفر انسانها ایجاد گردد تا زمانی که انسانها به آنجا رسیدند ، بتوانند این غارها را با نوعی بادکنک کاملا ایزوله نمایند .

این بادکنکها میتوانند با درب به یکدیگر متصل شوند .

این غارها را نیز روباتها باید ایجاد نمایند .

پس با ارسال روباتهای حفار ، غارها را احداث کرده و برای دریافت انرژی و شارژ باتری این روباتها باید به روباتهای دیگری ( ایستگاه دریافت انرژی خورشیدی ) در ارتباط باشند . برای تعویض قطعات و تعمیر نیز باید روباتهائی در آنجا حاضر باشند . بهترین روش ساخت غار پاشش ذرات شن و سنگ به دیواره غار است . این کار کمترین میزان مواد مصرفی را برای روباتها در بر خواهد داشت . روباتها با براده برداری میتوانند شیارهائی را در سنگها ایجاد نمایند تا بتوان سنگها را شکست و بلوکهای سنگی را از محیط غار خارج نمود .

زمانی که انسانها به این محیط برسند ، با قرار دادن بادکنکها در هر غار و اتصال آن با درب به بادکنک بعدی تا درب غار که آن را با خود سفینه میتوانند مسدود نمایند ، محیط را کاملا مسدود میکنند .

با تزریق هوا به این محیط میتوان اتاقهائی برای زندگی انسانها در هر سیاره ای ایجاد نمود .

طراحی دربها میتواند به گونه ای باشد که با استفاده از مواد موجود در سیارات ساخته شوند . این بدان معنی است که روباتهای سازنده این دربها نیز میتواند جزو مجموعه روباتهای ارسالی باشد .

۱۳۹۳-۱۲-۱۸

یادی از چگونگی سفر معراج

چون فرمودند که الصلوه معراج المؤمن , لذا توجه به سفر معراج برای مومنین مفید است .
رسول الله در شب معراج دو رهوار تعویض فرمودند . سپس مقداری شخصا رفته و به قاب قوسین رسیدند . در آنجا با خداوند گفتگو کرده و نیمه میوه ای را گرفته و به منزل بازگشتند .
دو رهوار که ایشان سوار شده و به عوالم بالا عروج فرمودند , عقل و عشق است .
برای رشد معنوی آنجا که عقل وا میماند , عشق هنوز جای رفتن دارد .
جبرئیل مقداری از طی طریق با عشق را نیز آمد و سپس عرض نمود , اگر سر مویی برتر پرم ,,,,, فروغ تجلی بسوزد پرم
یعنی عقل کل میتواند مقداری از مسیر عشق را درک نماید , اما حس نه .
و بیش از آن حد نهایی توان درک ندارد ( درک احساس عشق برای عقل مقدور نیست ، محسوسات را حس میکند...) .
 در اینجا عشق است که رسول الله را به بالا میبرد . اما عشق نیز حدی دارد و بی حدی رسول خدا فراتر از عشق نیز میرود .
در نهایت به مرز ممکن الوجود و واجب الوجود رسیدند . از آن حد رد شدن برای خلق الله ممکن نیست . لذا توقف نموده و در نزدیکترین حالت ممکنه با خداوند روبرو شدند .این نزدیک ترین حالت از مماس دو کمان یا قاب قوسین تمثیل شده است .
 

۱۳۹۳-۱۲-۱۷

عذاب و پاداش یا نقشه عالم بالا

به ما آموزش داده اند بعد از مرگ دنیای دیگری است و در آن دنیا ، سوال و جواب و دادگاه و این که شاهد میارن ( اعضاء بدن ) و خلاصه اگه خوب کارهائی کرده باشی که میری بهشت . یعنی پاداش میدن به کارهای خوبت .

و اگر بد کارهائی کرده باشی که میری جهنم . یعنی تنبیه کارهای بدت .

اما خدای مهربان که مهربانتررین است ، آیا با این مقیاس تعریفی جور درمی آید ؟ نه

بخشش او بر خشمش سبقت دارد . پس همه را میبخشد . حالا که میبخشد ، چرا میگوید آخر این کار جهنم و آخر آن کار بهشت است . منظور چیست ؟

این گفتار از دید دیگر

عالمی را تصور کنید که در آن راه ها – چاه ها – کوه ها و دره ها است . آنچه ما میکنیم ، درون ما را به گونه ای میسازد . این مثل این است که هر لحظه که هر کاری میکنیم ، مثل این است که در راهی میرویم . حرف زدن – فکر کردن – انجام کارها – بدجنسی – خوش جنسی ، همه و همه هر یک قدمی است در آن عالم ( که فعلا ابر ما مجهول است )

بنا براین از هر طرف برویم به جائی میرسیم . طبیعی است که بعضی راه ها راحتتر است . آنچه به غریزه ما لذت بدهد ، ما به آن راغبتریم .پس آن مسیر ما را به راه حیوانی میبرد .نتیجه آن هم برای نوع انسان که به مرتبه حیوانی تنزل کرده ، پستی است که به جهنم تعبیر شده است .

در واقع این گفتار نقشه راه است . آن عالم نقشه ای دارد . خداوند نیز فوق این عوالم است . لطف او شامل حال شده و نقشه راه داده که آی بشر این دنیا همه داستان نیست . شما متفاوت از حیوانات هستید . این تفاوت را امروز ممکن است همه آن را مشاهده نکنید ( به مرتبه فهم هر یک از انواع بشر – هر کس مشاهده خود را از عالم بالا دارد – بعضی از خلق ممکن است به مرتبه ای برسند که همه راه ها را مشاهده نمایند ) پس مراقب باشید . اینجا دره است – آنجا خطر است . پای جای پای پیغمبر بگذارید و با احتیاط پیش بروید . اگر کاملا پا جای پای رسول خدا گذاشتید که به جائی که او رفت میرسید . اگر نه به اندازه ای که روی جای پا پیش رفتید از مزایای آن جای نیکو بهره خواهید برد . البته اگر بر عکس رفتید ، به همان میزان دور شده اید .....

همه عوالم این دو عالم نیست . فوق بهشت نیز عالم دیگری است . از این رو بهشت را هشت مرحله و دوزخ را هفت مرحله گفته اند . آن مرحله هشتم داستان دیگری است که شرح آن در این عالم در کلام نیاید .

ببینیم که وصف بهشت و دوزخ را با زبان لذات و تنبیه های این جهانی بیان میکنند . و البته آن رود عسل و شیر که در بهشت است ، دقیقا این عسل و شیر منزل ما نیست . تفاوتهایی دارد .

آنچه در مرتبه هشتم بهشت رخ میدهد نیز شاید در هفت مرتبه بهشت ، با زبان بهشتیان قابل گفتار باشد . آن هم تمثیلی خواهد بود به زبان بهشتیان . اصل فوق اینها است .