۱۳۹۵-۱۱-۰۲

جنس آلودگی هوای تهران و کسب درآمد از آن!


عمده آلودگی هوای تهران که باعث خارج شدن سلامت هوا از محدوده مجاز میشود, ذرات معلق است.
برای جدا کردن ذرات معلق هوا از سیکلون ها میتوان استفاده کرد. این نوع فیلتر قابلیت پاک کردن ذرات با اندازه‌های میکرون و به حجم زیاد را دارد.
از طرفی جنس غبار استخراج شده نیز اقلام گرانبها است.
آزبست , دوده , سیلیکون و موارد مشابه عوامل تشکیل دهنده عمده ذرات معلق هوای تهران است.
این مواد برای ساخت انواع ترمزهای صنعتی و غیر آن قابل استفاده است.  در واقع تولید کنندگان این مواد را خریداری مینمایند .
با آزمایش غبار استخراج شده میتوان میزان افزودن عناصر لازم برای تکمیل مواد اولیه انجام داد و از آن به عنوان مواد اولیه استفاده کرد.
واحدهای تصفیه و استخراج را میتوان در کنار خیابانهای پر تردد مرکز شهر نصب نمود.
همچنین میتوان شبانه نسبت به تخلیه غبار حاصله اقدام نمود.
گر چه ممکن است فروش این غبار ,کل هزینه تصفیه هوا را پوشش ندهد. اما میتواند برای تصفیه هوا در مکانهایی که راه دیگری برای اصلاح هوا وجود ندارد, مد نظر قرار گیرد.

درس از خود گذشتگی

پيشنهاد ارزشمند يك معلم به همكارانش در سراسر ايران:
من فردا زنگ اول با دانش آموزانم در خصوص رفتار شهروندی در برابر حوادث و نحوه عبور از بحرانها و رفتار نابهنجار بعضی ها صحبت خواهم کرد.
فردا شنبه زنگ اول، فداکاری و از خود گذشتگی. لطفا معلمان عزيز فردا زنگ اول را به اين بحث اختصاص دهند.

۱۳۹۵-۱۰-۲۷

پرواز و قوانین راهنمایی برای پهپادهای سرنشین دار


با ورود انواع هلیکوپتر های کوچک برقی و توسعه آنها امکان تولید خودروهای پرنده ممکن شده است.
اما قبل از اینکه استفاده از خودروهای پرنده همگانی شود لازم است تحقیقاتی در خصوص امکان پرواز گروهی از خودروها در یک مسیر و عدم برخورد میان آنها صورت گیرد.
دسته‌های پرندگان نمونه خوبی برای شبیه‌سازی هستند. آنها از ضوابط و قوانینی تبعیت میکنند که ضمن پرواز و عدم مزاحمت برای یکدیگر,  اصلا با هم برخورد نمیکنند.
میتوان گروهی از هلیکوپتر ها را به پرواز درآورد و هلیکوپتر دیگری را به مسیر اضافه کرد یا یکی را از گروه جدا نمود. قوانین باید ساده بوده و توسط خودرو بصورت اتوماتیک اجرا شود.
بدین ترتیب هرگز شاهد تصادف  نخواهیم بود.

۱۳۹۵-۱۰-۲۳

تفاوت تعداد سلول‌های حسی دما در سطح پوست و نتایج آن در بشر


اثر انگشت متفاوت همه انسانها به ما یادآور می‌شود که مشابه این تفاوت در همه ارگانها در بدن وجود دارد. از جمله این تفاوت‌ها, میزان تراکم سلول‌های حسی دما در سطح پوست است.
نتیجه این تفاوت,  احساس متفاوت از درجه حرارت یکسان در افراد مختلف است. (این مورد در کنار سایر مکانیزم های عکس‌العملی دما در بدن احساس نهایی را شکل می‌دهد )
این مورد نیز مانند سایر موارد مشابه از یک توزیع نرمال برخوردار است.
اکثریت انسانها در یک محدوده میانگین قرار دارند و تعداد بسیار کمی در دو سوی حدود میانگین و در فاصله دور از آن قرار خواهند گرفت.
اولا درک تفاوت در این پارامتر ( و سایر تفاوتهای طبیعی انسانی ) به ما کمک میکند رفتار دیگران را بهتر درک کنیم. ثانیا بررسی در این پارامتر ما را به ساخت بهتر تجهیزات رفاهی دمایی بدن ( انواع لباسها, سرد و گرم کننده‌های محیط زندگی و غیره ) کمک میکند.

۱۳۹۵-۱۰-۲۱

پرینت استخوان و عضو در محل قرار گیری و داخل بدن


سالها است که پیوند اعضاء بدن صورت میگیرد . همچنین مدتها است که عضو مصنوعی ساخته میشود و این مصنوعات در داخل بدن قرار میگیرند. همچنین در ساخت عضوهی بدن و همچنین به موازات آن در عرصه های دیگر ، یعنی پرینت سه بعدی پیشرفتهای چشمگیری مشاهده میشود.

دور از ذهن نخواهد بود که شاهد پرینت استخوان در داخل بدن باشیم. در مکانهایی که استخوان آسیب دیده ، یا بدلیل پوکی مشکلات شکستگی ایجاد نموده باشد ، میتوان در محل استخوان را با انواع جدیدی از پرینترهای سه بعدی تقویت یا جایگزین نمود.

این کار خیلی کم هزینه و اثر بخشی آن از انواع دیگر عملیات جبرانی بیشتر است. بخصوص که این کار ار بدون باز کردن محدوده پوستی میتوان انجام داد . با چیزی مشابه سوراخ یک سرنگ و داخل نمودن نوک پرینتر در بدن و رساندن آن به موضع مورد نظر.

این کار ار برای انواع دیگر بافتها مثل رگهای آسیب دیده ، تاندونها و سایر اعضای بدن میتوان انجام داد .

بسته به پیشرفت علم پزشکی میتوان با تزریق یک سلول ( یا مجموعه سلولها) در محل مورد نظر ، شاهد رشد عضو جدید در بدن بود . این کار را با دندان میتوان شروع کرد . همچنین میتوان رشد کلیه و سایر اعضای بدن را در داخل بدن انجام داد و پس از تکمیل شدن ، آنرا به سایر اعضاء مرتبط متصل نمود. به این ترتیب ، انواع پیوند اعضاء با کمترین آسیب و ناراحتی و با بیشترین امکان موقثیت به ثمر خواهد نشست .

این سلسله از عملیات کمک میکند تا مکانیزمهای داخلی بدن برای جبران آسیبها را بهتر بشناسیم و به روزی برسیم که بتوان با خود بدن و بدون عامل خارجی جبران اشکالات و بیماریها را صورت داد .

انشاءالله

خادم الحرمین الشریفین



این عنوان به کسی اطلاق میگردد که افتخار مدیریت مکه و مدینه را به عهده دارد . خادم محترم است ، زیرا خادم خداوند است . یعنی به خدا خدمت میکند. چه خدمتی ؟

امنیت را در خانه خدا حفظ کرده و از میهمانان خداوند و رسول الله پذیرایی میکند.

در طول تاریخ بعضی از خادمین حرم های مذکور ، به خود مغرور شدند و نسبت به آزار و اذیت میهمانان خداوند اقدام کردند . شرح احوال ایشان در کتب تاریخ درج است .

طبیعی است که بزرگواری که میمانی را به خانه خود دعوت میکند ، برایش مهم است که به میهمان خوش بگذرد و حداقل در خانه مورد آزار و اذیت قرار نگیرد.

آنچه سالها است شاهد آن هستیم ، کتک زدن حجاج به بهانه انجام فعل حرام در داخل حرم الهی است . به بهانه بوسیدن سنگهای خانه خدا حجاج را کتک میزنند. این امر را در کنار قتل حجاج و عدم امنیت جانی آنها در مراسم حج در نظر بگیرید .

ظاهرا خادم خداوند ، خداوند را خادم خود دانسته و از میهمانان خداوند برای برطرف نمودن حوائج خود استفاده میکند! چنین خادمی را چه باید کرد ؟ کمی فرصت برای متوجه شدن به امور ، اما در صورت ادامه رفتار ناشاسیت ، حداقل خلع نمودن خادم از منسب محوله خواهد بود.

این پیش بینی معقول برای حکام صعودی در حال وقوع است . متاسفانه ایشان متوجه بزرگی خدمتی که میکنند نشدند . آنها میتوانستند کلاسهای آموزشی برای حجاج بگذارند و یا کسی را راه ندهند ، اما هر کس وارد شد ، حکم میهمان را دارد و بر خادم جسارت به میهمان روا نیست . سلطان ( خداوند ) میداند و میهمان که با یکدیگر چه کنند و چه گویند ، خادم را نرسد که در این میان مزاحمتی برای میهمان ایجاد نماید .

این جسارت های حکام صعودی که از سبعیت عرب جاهلیت نشئت میگیرد باعث شده که هر شخصی تصور کند آنچه از اسلام فکر میکند باید برای همه مردم اجرا کند . این یعنی بدترین حالت مجالست مردم در کنار یکدیگر. یعنی زور گفتن به هم که نتیجه آن پیروزی قدرتمندان و تشکیل حکومتهای طالبانی و داعشی در گوشه گوشه جهان .

با خلع خادمیت آل صعود بر حرمین الشریفین ، امت اسلامی خود باید اداره حرمین را بدست گیرند . چیزی مشابه " سازمان همکاری اسلامی " این سازمان میتواند مشابه سازمان ملل متحد نسبت به تعیین حکام حرمین شریفین برای مدت مثلا پنج سال اقدام به انتخاب کرده و مدیریت حرمین را بعهده بگیرد .

انشاءالله خداوند راه مناسب اداره حرمین را برای ارائه بهترین خدمت ممکنه به میهمانان الهی به ما نشان دهد .

۱۳۹۵-۱۰-۱۸

بوژی قطار با فاصله محوری متحرک!


تردد قطار بین ایران و پاکستان بدلیل تفاوت استاندارد ریل ها عملی نیست. از طرفی فاصله ریل ها در استاندارد کشور شوروی سابق نیز با ایران متفاوت است.
اگر اندازه فاصله محور چرخها بتواند تغییر کند, واگن ها به راحتی از خطی به خط دیگر تردد خواهند کرد.
این خیلی ارزانتر از تغییر اندازه ریل ها یا تعویض واگن ها خواهد بود .
با ساخت بوژی های با فاصله متغیر محوری , میتوان واگن های بار و مسافر را به پاکستان و تمام سرزمینهای شوروی سابق اعزام نمود.

۱۳۹۵-۱۰-۱۷

ممنوعیت تردد خودروهای موتوری روی زمین


شهری را تصور کنید که در آن تردد خودرو روی زمین ممنوع است. در این شهر فقط اجازه پرواز به خودروها داده میشود. این شهر چگونه خواهد بود؟
برای ساخت و توسعه خودروهای پرنده, لازم است کاری صورت گیرد. رشد و توسعه شهرهای خاص میتواند کمک بزرگی در این زمینه باشد .
نه تنها برای این خودروها بازار ایجاد میکند, بلکه طرحهایی که عملی هستند توسعه یافته و اندیشمندان در این خصوص کار خواهند کرد. به این روش میتوان آینده بشریت را در جهت مثبت تغییر داد.

نمایشگاه تولیدات داخلی برای صادر کنندگان داخلی


یکی از بزرگان تجارت کشور اذعان داشت که در ایران بجز قرمه سبزی چیزی برای صادرات نداریم!
این امر نشان از سهولت دسترسی بازرگان ها به ارز دارد و مشکل یافتن بازار در آنسوی مرزها را نیز از گردن باز میکنند.
لازم است نمایشگاه های تخصصی تولیدات داخلی برای صادر کنندگان برگزار گردد.
مواردی مانند صنایع مفتولی , کارهای چوبی و غیره.
موارد بیشمار وجود دارد که تولید کنندگان داخلی در این زمینه‌ها تبحر کافی دارند و محدودیت بازار باعث کاهش تولید آنها شده است.
آشنایی بازرگان ها با امکانات تولید داخلی میتواند آنها را علاقه‌مند کرده و نه تنها خود آنها , بلکه شرکا خارجی آنها نیز امکان سرمایه‌گذاری در تولیدات داخلی را بررسی و اقدام نمایند.