۱۳۹۵-۱۰-۲۱

پرینت استخوان و عضو در محل قرار گیری و داخل بدن


سالها است که پیوند اعضاء بدن صورت میگیرد . همچنین مدتها است که عضو مصنوعی ساخته میشود و این مصنوعات در داخل بدن قرار میگیرند. همچنین در ساخت عضوهی بدن و همچنین به موازات آن در عرصه های دیگر ، یعنی پرینت سه بعدی پیشرفتهای چشمگیری مشاهده میشود.

دور از ذهن نخواهد بود که شاهد پرینت استخوان در داخل بدن باشیم. در مکانهایی که استخوان آسیب دیده ، یا بدلیل پوکی مشکلات شکستگی ایجاد نموده باشد ، میتوان در محل استخوان را با انواع جدیدی از پرینترهای سه بعدی تقویت یا جایگزین نمود.

این کار خیلی کم هزینه و اثر بخشی آن از انواع دیگر عملیات جبرانی بیشتر است. بخصوص که این کار ار بدون باز کردن محدوده پوستی میتوان انجام داد . با چیزی مشابه سوراخ یک سرنگ و داخل نمودن نوک پرینتر در بدن و رساندن آن به موضع مورد نظر.

این کار ار برای انواع دیگر بافتها مثل رگهای آسیب دیده ، تاندونها و سایر اعضای بدن میتوان انجام داد .

بسته به پیشرفت علم پزشکی میتوان با تزریق یک سلول ( یا مجموعه سلولها) در محل مورد نظر ، شاهد رشد عضو جدید در بدن بود . این کار را با دندان میتوان شروع کرد . همچنین میتوان رشد کلیه و سایر اعضای بدن را در داخل بدن انجام داد و پس از تکمیل شدن ، آنرا به سایر اعضاء مرتبط متصل نمود. به این ترتیب ، انواع پیوند اعضاء با کمترین آسیب و ناراحتی و با بیشترین امکان موقثیت به ثمر خواهد نشست .

این سلسله از عملیات کمک میکند تا مکانیزمهای داخلی بدن برای جبران آسیبها را بهتر بشناسیم و به روزی برسیم که بتوان با خود بدن و بدون عامل خارجی جبران اشکالات و بیماریها را صورت داد .

انشاءالله

هیچ نظری موجود نیست: