۱۳۹۵-۱۰-۲۱

خادم الحرمین الشریفین



این عنوان به کسی اطلاق میگردد که افتخار مدیریت مکه و مدینه را به عهده دارد . خادم محترم است ، زیرا خادم خداوند است . یعنی به خدا خدمت میکند. چه خدمتی ؟

امنیت را در خانه خدا حفظ کرده و از میهمانان خداوند و رسول الله پذیرایی میکند.

در طول تاریخ بعضی از خادمین حرم های مذکور ، به خود مغرور شدند و نسبت به آزار و اذیت میهمانان خداوند اقدام کردند . شرح احوال ایشان در کتب تاریخ درج است .

طبیعی است که بزرگواری که میمانی را به خانه خود دعوت میکند ، برایش مهم است که به میهمان خوش بگذرد و حداقل در خانه مورد آزار و اذیت قرار نگیرد.

آنچه سالها است شاهد آن هستیم ، کتک زدن حجاج به بهانه انجام فعل حرام در داخل حرم الهی است . به بهانه بوسیدن سنگهای خانه خدا حجاج را کتک میزنند. این امر را در کنار قتل حجاج و عدم امنیت جانی آنها در مراسم حج در نظر بگیرید .

ظاهرا خادم خداوند ، خداوند را خادم خود دانسته و از میهمانان خداوند برای برطرف نمودن حوائج خود استفاده میکند! چنین خادمی را چه باید کرد ؟ کمی فرصت برای متوجه شدن به امور ، اما در صورت ادامه رفتار ناشاسیت ، حداقل خلع نمودن خادم از منسب محوله خواهد بود.

این پیش بینی معقول برای حکام صعودی در حال وقوع است . متاسفانه ایشان متوجه بزرگی خدمتی که میکنند نشدند . آنها میتوانستند کلاسهای آموزشی برای حجاج بگذارند و یا کسی را راه ندهند ، اما هر کس وارد شد ، حکم میهمان را دارد و بر خادم جسارت به میهمان روا نیست . سلطان ( خداوند ) میداند و میهمان که با یکدیگر چه کنند و چه گویند ، خادم را نرسد که در این میان مزاحمتی برای میهمان ایجاد نماید .

این جسارت های حکام صعودی که از سبعیت عرب جاهلیت نشئت میگیرد باعث شده که هر شخصی تصور کند آنچه از اسلام فکر میکند باید برای همه مردم اجرا کند . این یعنی بدترین حالت مجالست مردم در کنار یکدیگر. یعنی زور گفتن به هم که نتیجه آن پیروزی قدرتمندان و تشکیل حکومتهای طالبانی و داعشی در گوشه گوشه جهان .

با خلع خادمیت آل صعود بر حرمین الشریفین ، امت اسلامی خود باید اداره حرمین را بدست گیرند . چیزی مشابه " سازمان همکاری اسلامی " این سازمان میتواند مشابه سازمان ملل متحد نسبت به تعیین حکام حرمین شریفین برای مدت مثلا پنج سال اقدام به انتخاب کرده و مدیریت حرمین را بعهده بگیرد .

انشاءالله خداوند راه مناسب اداره حرمین را برای ارائه بهترین خدمت ممکنه به میهمانان الهی به ما نشان دهد .

هیچ نظری موجود نیست: