۱۳۹۵-۱۱-۰۷

تاثیر متفاوت سیگنال خارجی روی افراد بشر



نوعی بیماری به نام اوتیسم وجود دارد که در آن ، افراد میتلا نسبت به سیگنالهای خارجی مثل صدا – تغییر رنگ – نور و غیره بسیار ناراحت شده و رفتار خشن به قصد فرار از این وقایع از خود بروز میدهد.

از سوی دیگر ، این افراد توانمندی تمرکز شدید روی یک واقعه را داشته و حس آنها از محیط متفاوت است .

بسیاری از افراد بشر ، در فاصله افراد نرمال و میانگین اجتماع تا بیماران اوتیسم ( که آنها نیز دارای شدت و ضعف هستند ) زندگی میکنند.

این افراد بیمار نیستند ، اما نسبت به محرکهای خارجی عکس العمل شدید تری نشان میدهند . این افراد دارای قدرت تمرکز بیشتری از افراد عادی هستند. شاید کناره گیری از جامعه توسط نیوتن نیز از این دست مشخصه ها باشد.

اگر مردان و زنان را با هم مقایسه کنیم . زنها عموما توانمندی تحمل سگنالهای بیشتری را دارند . در مقابل ، مردان در طول روز نیاز به محیط تنها و بدون سیگنال دارند. مردها نیز بصورت غریزی و در ادامه تکامل نیاز جامعه ( خانواده ) به حفاظت را از طریق واکنش به سیگنالهای خارجی بر عهده دارند . در مقابل زنها که در خانه و اطراف آن زندگی میکنند و وظیفه بزرگ کردن کودکان را دارند ، با داشتن تحمل بیشتر نسبت به سیگنالهای خارجی ، رفتار متفاوتی را از خود بروز میدهند.

در واقع محیط امن زنانه شامل سر و صدای نسبتا دائمی است. در یک محیط زنانه صدای آرام و دائم شنیده میشود. در حالی که مردان دارای این ویژگی نیستند.

بعضی از حیوانات مثل گربه نسبت به سیگنالهای خارجی عکس العمل شدید نشان میدهند . آنها تحمل حرکتهای همنوع را نیز ندارند . بدلیل شکارچی بودن ، این ویژگی برای حیات ایشان لازم است. اما از سوی دیگر باعث میشود گروهی از حیوانات مثل گربه سانان بدلیل تحریک پذیری شدید نسبت به هر حرکت و صدائی ، نتوانند با یکدیگر جامعه تشکیل دهند.

این مبحث را میتوان گسترش داد ، اما شناخت توانائیها و تفاوتهای انسانی باعث میشود تا یکدیگر را بهتر شناخته و تحمل کنیم و همچنین برای هر کاری ، کسی که توانائی بهتری برای انجام آن کار را داشته باشد انتخاب نمائیم .

هیچ نظری موجود نیست: