۱۳۹۱-۰۹-۲۳

دومین اختراع : شستشوی اولتراسونیک بدن – لباس – ظروف غذا و....


مدتهاست که بشر از سیستم شستشوی اولتراسونیک برای تمیزی بالای سطوح فلزات و غیره استفاده میکند. اما نه برای استفاده شخصی انسانها در خانه ، علت آن و رفع مشکلات آن را در زیر عرض میکنم.

تولید فرکانس بالا مشکلات خاص خود را دارد  ( بالای 20 کیلو هرتز ) و روی این فرکانس بالا انرژی گذاشتن نیز توسط مدار ترانزیستوری ساده میتوان قرار داد. این انرژی نیز به یک پیزو الکتریک منتقل میگردد و در نهایت تغییر ابعادی پیزو الکتریک باعث تکان ظرف ( آب و مواد شوینده ) میگردد . این جابجائی سریع آب و مواد شوینده ( در مقیاس مولکولی ) باعث میشود که مولکولهای پاک کننده و آب به چربیها ( و ناخالصیها ) برخورد نمایند و آن را از جا کنده و با خود ببرند. چربی ها که در صابونها حل میشوند نیز با این ارتعاش بالا به سرعت در ظرف بصورت یکنواخت توزیع شده و همواره در کنار چربی مواد صابونی آماده خواهد بود.

حالا تصور کنید درون یک وان التراسونیک دراز کشیده اید. لرزش آب و مواد شوینده در مقیاس مولکولی باعث میشود که سطح پوست بدن شما با بالاترین استانداردهای تمیزی از هر چربی – باکتری – میکروبی پاک گردد. همچنین لرزش آب ، باعث ماساژ پوست و جریان خون  در زیر پوست میشود.ظرف چند ثانیه ماده جامد تیره ای از بدن شما جدا شده و در وان پخش میشود و بصورت یکنواخت در ظرف پخش شده و به سرعت مایع شفاف میشود. حالا شما میمانید و بدن کاملا تمیز ( چون در سطح میکروسکوپی ، تمام پوست تمیز شده است ، میتوان گفت هیچ گاه اینقدر تمیز نبوده اید ) و ماساژ امواج ریز آب در تمام سطوح بدن.

در کلاس آبکاری در دانشگاه ، استاد ما پیشنهاد کرد من دستم را درون ظرف التراسونیک ببرم و البته دست من آن روز خیلی کثیف بود. در کسری از ثانیه دستم تمیز شد و من احساس ماساژ نمودم و این ایده برایم پیش آمد.

تصور کنید افراد بیماری که شستشوی انها مشکل است . در بیمارستانها و یا در خانه ..... فقط با یک وان مشکل حل خواهد شد. شستشوی زخمها با مواد ضد عفونی کننده و تمیز نمودن داخل زخمها ...همواره برای مریض دردآور و برای پرستاران مشکل بوده است. همچنین افراد مسن که به تنهائی استحمام میکنند ، برای شستن پشت شانه ها معمولا مشکل دارند و....

پیزو الکتریک های پر قدرت گران تمام میشوند .( تا چند وقت پیش 20 وات ، حداکثر واتی بود که میتوانستند بسازند ، که طبیعی است روز به روز صنعت پیش برود)

مسئله بدین گونه حل میشود که ایجاد یک فرکانس در آب توسط پیزو الکتریک توان پائین نیز ممکن است. مانند آونگ ( تاب بازی کودکان ) در هر مرحله نیرو ها جمع میشود و در نهایت جمع این نیروها میتواند مولکولهای کل ظرف را مرتعش کند. جمع موج در هر مرحله با موج برگشتی از کنار ظرف ، میتواند نیروی لازم را تولید نماید. اتفاقا به خاطر دارم که برای ظرفهای کوچک نیز یک فرکانس بهینه وجود داشته است که بصورت تجربی انجام میگرفت. در وانهای بزرگ نیز میتوان همین کار را کرد . البته بدلیل فرکانس بالا ،حداقل تولید 20 هزار موج در ثانیه ....این امکان را برای تنظیم کننده فرکانس ( انسان) برقرار می نماید که با تغییر دستی فرکانس با چشم بتواند حالت رزونانس در آب را مشاهده نماید.

متاسفانه امکان ساخت و آزمایش این ماشین را نداشتم . اما با فرکانس دو برابر برق شهر ( هر نیم پالس ) با آهنرباهای برقی آزمایش کرده بودم ....

این ماشین و وان شستشو برای بدن—لباس – ظروف غذا در شکلهای مختلف قابل ساخت است. ( مدل ترکیبی و تک وانه آن را نیز میتوان ساخت)

نکته کار در اینجاست که در طرح های متداول قبلی ، پیزو را زیر ظرف می گذاشتند و آب را با ظرف می لرزاندند.

اما در طرح بنده، پیزو در کنار ظرف قرار گرفته و امواج ایجاد شده بطورمستقیم به آب انتقال میابد ( نه از طریق ظرف) و تک تک امواج با امواج انعکاسی از دیواره های دیگر ترکیب میشود .

(پیزوالکتریک از داخل یک واشر لاستیکی مستقیما با آب از یک سو با جریان برق از سوی دیگر در ارتباط خواهد بود.مدارهای حفاظتی ، برای قطع کامل برق برای نشتی های احتمالی آب در سیستم باید نصب گردد. بدین ترتیب با کوچکترین نشت جریان الکتریسیته ، در کسیری از ثانیه میتوان مدار را قطع نمود، به طوریکه اگر کسی درون آب باشد، اصلا این مشکل را حس ننماید)

هیچ نظری موجود نیست: