۱۳۹۱-۰۹-۲۶

شبکه بافتنی میل گرد:

شاید آخرین اختراع تا این لحظه باشد  (زمستان 90)

در پروژه واوان – مسکن مهر مشغول به کار بودم که دیدم ، بستن میلگرد چه کار مشکلی است.

اصولا مهندسین محاسب ، می آیند و تا قرون آخر ( دقیق) حساب می کنند و نقشه میل گرد را تحویل واحد اجرا می دهند. حالا واحد اجرا این میل گردها را باید به پیمانکار بدهد ( ما شبکه ها را روی زمین با بست ( سیم آرماتوربندی) می بستیم و بعد برای این که باز نشود چند میل گرد ضربدری روش می گذاشتیم ( اضافه که نه طراح آنرا می پذیرفت و نه کسی ولی باید میرفت توی بتن و معلوم نیست که باعث افزایش قدرت میشد یا نه- بگذریم) باز هم اندازه ها تغیر میکرد و مهندسین اجرا اگر متوجه میشدند ، زیر سبیلی رد میکردند ( خطای مجاز) و بقیه عملیات.

اگر میتوانستیم میل گرد بافته بخریم که خیلی خوب بود. ولی در بازار میل گرد جوشی ( نقطه جوش – که من به قدر کافی درسش را خوانده بودم و سابقه کار با دستگاهش را داشتم) بود که طبق استانداردها ، قبول بود . ولی گران تر بود . بیش از 10 درصد گران تر.من شروع کردم به فکر کردن و یک ماکت ماشین بافندگی ( مشابه پارچه بافی معمولی خودمان ، با تار و پود میل گرد ) درست کردم و نمونه میل گردی آنرا با دست ساختم.

آمدم دفتر مرکزی و گفتم که با چند هزار تن پروژه خودمان و میل گرد مورد نیاز پروژه های مسکن مهر درآمد وحشتناک میشود. اشکالات طراحی گرفتند، که در نهایت قانع شدند. بدلیل بافت میل گرد ، نیازی به نگهدارنده نداشت و میل گرد بافته مثل نردبان مستحکم بود( ازش بالا رفتم)

در نهایت گفتند اگر داشته باشی ازت میخریم. ولی سرمایه گذاری نمی کنیم.

گذاشتم در سایت . علی بابا ...کلی مشتری دارم که قیمت را در بنادرشان می خواهند.

از آلمان و آمریکا و ترکیه و .....

خوب نداشتم که به ایشان قیمت بدهم. عرض شد ، این طرح اینجوری است برید بسازید و حالش را ببرید....

http://au.alibaba.com/product/118320992-invent-Iron-Wire-Mesh.html

هیچ نظری موجود نیست: