۱۳۹۱-۰۹-۲۶

کنتور گاز- دیجیتالی

یه روز( سال 89 یا 90 بود) رفته بودم پیش یک دکتر مکانیک تو یه شرکتی ، معرفیم کرده بودند  برای یه چیزی و باهاش راجع به توربین بادی حرف زدم . مدیر عاملش از این آقا زاده های کم سن بود.

تو شرکتشون ، کنتور گاز میساختند ( طرح و این چیزا از این دکتر بود ) و من ناچار مدتی منتظر شدم.

منم برای پروژه طراحی کارخانه ، روی کارخانه کنتور گاز کار کرده بودم.....یه عالمه قطعه ریز داره و دنگ و فنگ فراوان .اینطوری که مینویسم ، برای اختصار است ، همه چیزش را میدونم.

خلاصه ، راجع به اصلاح سیستم کنتور گاز فکر کردم . معایبش که این همه قطعه  داره و اینا ، بهترین طرح ممکن آمد تو ذهنم .

لپ مطلبش را در شکل زیر نشان میدم .

شکل

وقتی هیچ جریانی نداشته باشیم ، فشار دو قسمت لوله برابر است.وقتی جریان گاز بوجود ببیاد ، اختلاف فشار بوجود خواهد آمد. بر اساس میزان اختلاف فشار ، میتوان سرعت گاز را حساب نمود.

برای مدار برقی نیز یک سلول خورشیدی مشابه ماشین حسابها ، کافی خواهد بود تا یک باتری کوچک را همیشه شارژ نگاه دارد.نمایشگر نیز لازم نیست ، همیشه چیزی را نشان دهد. با یک دکمه فشاری میتواند ال ای دی ها را روشن کرد.ضمنا میتوان یک گیرنده کوچک نیز در مدار درنظر گرفت تا وقتی سیگنال دستگاه کنتور خوان را دریافت کرد، شماره کنتور و عدد کنتور را برایش ارسال نماید. اینطوری کمترین انرژی ممکن از باتری صرف خواهد شد و یک برچسب کوچک که روی ماشین حسابهایمان نیز هست ، میتواند برق مورد نیاز دستگاه را ( مادام العمر ) فراهم کند.

چون تیراژ مصرف ملیونی است. مدار الکترونیکی آن بصورت مدارهای آی سی و خیلی ارزان ، قابل تولید و نصب میباشد.

قیمت تمام شده محصول را با مدیریت مناسب طرح میتوان به یک ( یا حداکثر سه ) دلار رساند. به خیلی چیزها بستگی دارد.

هیچ نظری موجود نیست: