۱۳۹۶-۰۷-۰۱

چرخه موفقیت مصنوعی , چرخه شکست مصنوعی

آقای ترامپ هم ژن برتر داشت . ایشان هم از خانواده خاصان بود و محیطی که در آن رشد کرده بود مورد محافظت قرار گرفته بود .
ملاحظه میکنیم برای این افراد یک چرخه موفقیت مصنوعی شکل میگیرد .
خانم آقا زاده بدون دردسر وام چند صد میلیونی کم بهره میگیرد و البسه را با شرایط ساده از چین وارد میکند .سپس گروهی از افراد آشنا این البسه را در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای توزیع میکنند .
این اتفاق میتواند چند بار تکرار شود و خانم آقا زاده از این واردات به محصول دیگر و با این سود سفر های بیشتر و خرید امکانات بالاتر و الی آخر ...
این را چرخه موفقیت مصنوعی میگویند .
بر عکس میتوان برای افرادی چرخه شکست مصنوعی تدارک دید . برای این افراد میتوان شکست عشقی - بیماری و مرگ نزدیکان - از دست دادن شغل و غیره را ایجاد کرد . واقعا میتوان افراد را به سرحد جنون یا خودکشی هدایت کرد .
از این روش در دوره شوروی روی افرادی که فعالیتهای سیاسی نامطلوب میکردند استفاده میشد . در مرحله سبکتر این اتفاقات بصورت عمومی روی مردم سوریه - عراق و یمن در حال وقوع است یا در حال بهبود است .
برای هر دو طیف بحث شده اتفاقات روانشناسی خاصی رخ میدهد . این افراد آینده مشخصی از نظر روانشناسان خواهند داشت . اجتماعات این افراد نیز سرنوشت مشخصی را پی خواهد گرفت .
برای اصلاح رفتار و زندگی در این اجتماعات اقداماتی را میتوان صورت داد . باید در این خصوص روانشناسان و علمای اجتماعی بررسی لازم را انجام دهند و افراد و اجتماعات را به سمت نرمال و اعتدال هدایت نمایند .

هیچ نظری موجود نیست: