۱۳۹۸-۰۷-۱۷

اعتراف داوطلبانه

در کشور چین یک سیستمی وجود دارد که به آن " اعتراف داوطلبانه " می گویند . در این سیستم کارکنان دولتی مطابق یک جدول زمانی به اتاق مخصوص این کار میروند و هر چه بخواهند روی فرم مخصوص می نویسند . به این ترتیب فساد های بزرگ و کوچک در چین شناسائی شده است . از جنبه دیگر ، افرادی که زمینه فساد را دارند وادار به تفکر شده و بسیاری از ایشان از امور فساد آور پرهیز می کنند.
خوب است ما نیز از این الگو با توجه به شرایط فساد آمیز کشور استفاده کنیم و با توجه به تجربه موارد مشابه در کشور که باعث شده تهمت زننده ها تنبیه شوند استفاده کنیم . این کار را در کنار در دسترسی اینترنت برای اکثریت مردم ادغام کنیم . حاصل میشود ک سایت که هر کسی هر تهمت که داشت به بقیه بزند. تا اینجا اتفاقی نمی افتد. از این به بعد اگر سایت توان نگهداری و ارائه مدارک تهمت را داشته باشد ، خود به خود تصویر اسناد برای همگان قابل مشاهده خواهد بود . از این منظر هر چقدر شخص فاسد قدرت داشته باشد ، نخواهد توانست از جرم ارتکاب شده فرار نماید .
ممکن است شخصی شریک واقعه باشد ، با اعتراف و ارائه مدارک می تواند از مزایای قانونی مربوطه استفاده کند . این یعنی بسیاری از افراد مجرم نیز همکاران خود را معرفی خواهند کرد و مدارک را با معرفی خود ارائه خواهند داد.
بدین ترتیب می توان به سرعت شبکه های فساد را شناسایی و مجرمین را تحویل شبکه قضای کشور داد تا مورد قضاوت قرار گیرند .


هیچ نظری موجود نیست: