۱۳۹۹-۰۹-۲۹

حمله سایبری اخیر علیه دولت آمریکا - اگر چین حمله کننده باشد ، آیا آمریکا کشور دیگری را مقصر قلمداد خواهد کرد ؟

عواقب این حمله برای کشور حمله کننده باید خیلی بد باشد . همچنین برای ابرقدرت جهان ، نشناختن حمله کننده بدتر از خود حمله خواهد بود . از همه جوانب این حمله بر می آید که چین پشت این حمله بوده است . اما اگر آمریکا به این نتیجه برسد که چین این کار را کرده ، ایا آن را اعلام خواهد کرد ؟
بعید به نظر می رسد . 
تنبیه هایی که باید برای این حمله صورت پذیرد ، آنچنان بزرگ است که خود آمریکا هم از این امر متضرر میشود . از این رو کشور دیگری مثل روسیه را معرفی خواهد کرد و نوک حمله را به سمت کشور ضعیفتر روسیه خواهد گرفت .
آیا چینی ها متوجه این امر خواهند شد ؟ اگر شوند ، آیا دوم شدن آمریکا را در برخورد با چین درک نخواهند کرد ؟
جابجایی قدرتهای بزرگ در طول تاریخ اتفاق افتاده و هم اکنون نیز ما شاهد وقوع یکی دیگر از این رویدادها هستیم . اگر آمریکا با آن قانون اساسی پر بارش می توانست با دیگر کشورهای جهان اتحادی پایدار و مساوی ایجاد کند ، میتوانست به تنها امپراتوری جهان تبدیل گردد. 
هم اکنون نیز آمریکا و اروپا به قدر کافی بزرگ هستند که در تحت مدیریت یک کشور قرار گیرند . همه کشورها به صورت ایالات مختلف امپراتوری جهانی میتوانند قرار بگیرند و از تعداد مشخص آرای الکترال برخوردار گردند .
علاوه بر اروپا و آمریکا- کشورهای زیادی علاقمند هستند که در این اتحاد حضور داشته باشند . تقریبا همه کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا و اغلب کشورهای آسیا در این گروه هستند . اگر همه کشورها مطابق قوانین آمریکا حق آرای الکترال داشته باشند و مانند ایالات آمریکا توان داشتن دولت محلی هم داشته باشند ، به استقلال آنها هم صرمه نخواهد خورد . 
احتمال اینکه روسیه نیز به این اتحاد بپیوندد وجود دارد . یعنی اکثر کشورهای دشمن هم خودی خواهند شد . در واقع بزرگی بهترین برقرار کننده امنیت خواهد شد .
باید دید آمریکا ، دولت جدید آمریکا 
در مواجهه با این اقدام چه عکس العملی در پیش خواهد گرفت . همین امر که اقدام حمله در داخل آمریکا توسط یک کشور دیگر صورت پذیرفته و از آمریکا انتظار عکس العمل می رود ، خود به خود آمریکا را دوم کرده است . کدام اشتباه یا کوتاهی را این ابرقدرت انجام داده که مقام اولی را واگذار کرده است ؟
آیا اجازه سهم داشتن در مدیریت جهان برای چین ، آن اشتباه نبود ؟ 
آیا وقتی چین مشکلات داخلی داشت و ضعیف بود ، راحتتر نمی شد این کشور را به دامان دموکراسی آورد ؟
چینی که شامل تعداد زیادی اقدام کاملا متفاوت است به راحتی می شد به کشورهای کوچکتر تقسیم کرد ، اما حالا این چین است که تایوان را جذب خواهد کرد و در خاک آمریکا اقدام ( بگوئیم نظامی ) علیه آمریکا انجام داده است ؟

هیچ نظری موجود نیست: