۱۳۹۹-۱۰-۰۹

در هنگام بحران و رشد قیمت ها در بازار - دولتها چه باید بکنند ؟

چند گونه اقدام داریم . 
یک مداخله گری در بازار - این روش توسط همه دانشمندان نکوهیده شده است . گر چه سیاستمداران برای رفع نیاز مردم به این روش می پردازند .
دو فعالیت مانند یک واحد بازار آزاد - در این روش ، دولت مانند یک واحد بازار آزاد اقدام به واردات - تولید و توزیع موارد می کند . این حالت شاید یکی از بهترین حالت های رفع سریع نیاز های مردم بدون دخالت در بازار باشد . در واقع دولت با قیمت های بازار و کارکرد بازار کاری ندارد ، بلکه به عنوان یک ذی نفع یک فعالیت اقتصادی انجام می دهد . اقداماتی مانند بسیج عمومی مردم از کارهایی است که فقط دولتها می توانند انجام دهند . 
سه الی آخر - سایر روش ها 
در اینجا منظور دخالت فعال نهاد دولت در زمانی است که مردم نیاز به کمک فوری دارند . نمی توان به دولتها گفت هیچ کاری نکنند . در واقع سریعترین عکس العمل ممکن را دولتها می توانند انجام دهند .
از جنگ ها و تامین غذا و سلاح گرفته تا تامین ماسک و تجهیزات بیمارستانی در زمان بیماری هایی مانند کرونا ، می توان در کنار فعالیت طبیعی بازار ، ( افزایش قیمت کالا و تولید بیشتر تولید کنندگان ) دولتها نیز نقش فعال بازی کرده و در تامین اقتصادی اقلام مورد نیاز مردم اقدام نمایند .


هیچ نظری موجود نیست: