۱۳۹۹-۱۰-۰۲

چند آئینه روی زمین از هوا به زمین و ....

در مقارنه مشتری و کیوان دو سیاره نور خورشید را در یک راستا به چشم ما می فرستند . بنابراین ما آن را دیدیم .
حالا اگر دو آئینه در فضا داشته باشیم که نور خورشید را به یک سطحی باز بتابانند  چه می شود ؟
شب روشن می شود ! یک منطقه گرم می شود و خیلی چیزهای دیگر ..... سرعت عمل هم برابر سرعت حرکت نور است . سلاحی با سرعت نور خواهیم داشت!
روی زمین هم می توان یک یا چند آئینه را روی یک نقطه متمرکز کرد . بدین وسیله می توان هواپیما - تانک - کشتی و هر چیز دیگری را منهدم کرد . یک سوراخ در جای حساس آنها و ....
می توان یک سطح داغ در نقطه کانونی آنها ایجاد کرد . با حرکت این سطح داغ می توان یک دیواره داغ واقعی (مجازی) ایجاد کرد واقعی چون هر چه به آن لایه بیاید می سوزد ، مجازی برای این که تا چیزی به آن نقطه نرسیده ، دما در آن نقطه معمولی است !
انرژی مصرفی نیز از نور خورشید است . ( متاسفانه با نبود خورشید در شب یا هوای ابری این سلاح کار نمی کند - مگر اینکه مجهز به نور مصنوعی گردد . البته در هوای مه آلود نیز شدت نور کاهش می یابد و .... این سلاح مزایا و محدودیتهای خاص خود را دارد . البته داشتن آن ارزان و هزینه مصرف آن ناچیز است )
نابودی علف های هرز یک مزرعه - گرم کردن یک شهر دشمن ، بدون ورود به فضای آن کشورها - از کار انداختن خودروهای نظامی ( و غیر نظامی ) دشمن در پشت مرزها و خیلی موارددیگر از کاربردهای این سلاح ها هستند .
اما کارکرد مفید نیز باید داشته باشیم . کاهش اثر طوفانهای سرد و گرم ( با گرم کردن یک نقطه ، نظم طوفان بهم می خورد و اثر بخشی مضر آن کاهش می یابد . و خیلی موارد دیگر .
می توان با سرد و گرم کردن یک نقطه ، جریانهای بارانی و غیر بارانی هوا را تغییر مسیر داد و ....

هیچ نظری موجود نیست: