پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۷-۰۹-۲۸
نگاهی به نتیجه همه فعالیتهای گذشته در امر بزنگاه فشار خارجی و صادرات کشور
هر کسی را باید با قد خود سنجید
فرض کنیم هر شخص در یک باغ شخصی قرار دارد. این شخص میتواند با دراز کردن دست میوه های خوب را چیده و از آن لذت ببرد. همچنین فرض بر این است که میوه های بالاتر بهتر هستند.
اغلب این فرد دست را تا نهایت توان خود بالا نمی برد . بنابراین چون خود آگاه است که میتوانست میوه بهتری بچیند , از رفتار خود پیش خود ناراحت است.
در واقع او به خودش و برای خودش کوتاهی کرده است.
این وضعیت همه مردمان است. اگر آن شخص به وجود خود پرداخته باشد و عالم به این کوتاهی ها باشد , همواره سعی در بهتر شدن خواهد کرد. در کنار این با مبنایی که همه مردم برای درک دیگری دارند , یعنی خودشان, دیگران را تیز در وضع مشابه دانسته , آنها را در کوتاهی ها می بخشند .
بعضی بالاتر و بعضی پایینتر, اما همه بهتر از این که هست میتوانند باشند .
دراویش اینچنین هستند , کسی را تقبیح نکرده و انسان را بد نمیدانند . بعضی کمتر و بعضی بیشتر کوتاهی دارند . بنابراین چون همه آرزو داریم بهتر باشیم و او میداند فرصت تا دم مرگ هست , لذا هیچ آدمی را بد نمی داند . فقط آدم ها کار بد می کنند .
آن کار است که خوب و بد دارد . لذا هیچ فردی را ترد نمی کنند . رفتارها را بد دانسته و قابل نکوهش میدانند
از این رو دراویش با کسی سر جنگ و دعوا ندارد . برای همگان خوبی میخواهد و راه آنرا مطابق آنچه به او گفتهاند دنبال میکند.
در دل به دعا و در عمل به نشان دادن عمل صحیح, بدون این که به دیگری بر بخورد . مشابه رفتار حسنین در آموزش وضو به اعرابی .
۱۳۹۷-۰۹-۲۷
اشکال بزرگ چین در توسعه
ارسال نفت و گاز به چین
آیا دولت امکان صدور کارت بنزین را دارد ؟
۱۳۹۷-۰۹-۲۶
زن و شوهری که ملت ایران آنها را به اسم کوچک صدا میکنند " جلال" و " سیمین "
در معنای یا بنی اسرائیل در قرآن
۱۳۹۷-۰۹-۲۵
یکی مثل همه است پس کشتن یا زنده کردن یکی از ما نقش عمومی و کلی دارد
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ كَتَبْنَا عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ ﴿۳۲سوره مائده﴾
از اين روى بر فرزندان اسرائيل مقرر داشتيم كه هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است و قطعا پيامبران ما دلايل آشكار براى آنان آوردند [با اين همه] پس از آن بسيارى از ايشان در زمين زياده روى مى كنند (۳۲)
دراینجا به معنای عرفانی زنده و مرده کردن افراد نمیپردازیم . وجهه ملموس و حیات ظاهری را ملاک میگیریم ( مانند آنچه اکثر مفسرین گفته اند )
پس قتل یک ایرانی ( یک نفر انسان هر کجای زمین ) حداقل مانند کشتن همه ایرانیان ( همه انسانهای روز زمین از آدم تا آخر ) است .
از اینجا نحوه برخورد با کشته های به ناحق ایرانیان نه فقط در خاک ایران ، بلکه در سرتا سر جهان مشخص میشود .
از اینجا میتوان یک ماده قانون اساسی را در خصوص گرفتن جان یک ایرانی استخراج نمود. ( برای غیر ایرانیها ، دولتهای ایشان باید این اصل را تصویب و به کار ببندند - تقسیم کاردولتها بر اساس سرزمینها است و هر یک مامور اداره سرزمین خود هستند )
گرفتن جان هر ایرانی به ناحق در هر جای جهان هستی ، معادل کشتن همه ایرانیان است . از این رو تمام ایرانیان برای احقاق حق مظلوم ایرانی به پا خواهند خواست و تا رسیدن به نتیجه اقدامات لازم را انجام خواهند داد .
با این قانون حتی جانیان و آدم کشان نیز به راحتی سراغ مردم این سرزمین نخواهند آمد ، زیرا خواهند دانست که با این کار با کل یک کشور درگیر خواهند شد . اینکار میتواند ارزش و اهمیت انسان را برای سایرین و خود ایرانیان بیش از پیش نشان دهد .