۱۳۹۷-۰۹-۲۵

یکی مثل همه است پس کشتن یا زنده کردن یکی از ما نقش عمومی و کلی دارد

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ كَتَبْنَا عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ ﴿۳۲سوره مائده

از اين روى بر فرزندان اسرائيل مقرر داشتيم كه هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است و قطعا پيامبران ما دلايل آشكار براى آنان آوردند [با اين همه] پس از آن بسيارى از ايشان در زمين زياده‏ روى مى كنند (۳۲) 

دراینجا به معنای عرفانی زنده و مرده کردن افراد نمیپردازیم . وجهه ملموس و حیات ظاهری را ملاک میگیریم ( مانند آنچه اکثر مفسرین گفته اند ) 

پس قتل یک ایرانی ( یک نفر انسان هر کجای زمین ) حداقل مانند کشتن همه ایرانیان ( همه انسانهای روز زمین از آدم تا آخر ) است .

از اینجا نحوه برخورد با کشته های به ناحق ایرانیان نه فقط در خاک ایران ، بلکه در سرتا سر جهان مشخص میشود .

از اینجا میتوان یک ماده قانون اساسی را در خصوص گرفتن جان یک ایرانی استخراج نمود. ( برای غیر ایرانیها ، دولتهای ایشان باید این اصل را تصویب و به کار ببندند - تقسیم کاردولتها بر اساس سرزمینها است  و هر یک مامور اداره سرزمین خود هستند ) 

گرفتن جان هر ایرانی به ناحق در هر جای جهان هستی ، معادل کشتن همه ایرانیان است . از این رو تمام ایرانیان برای احقاق حق مظلوم ایرانی به پا خواهند خواست و تا رسیدن به نتیجه اقدامات لازم را انجام خواهند داد .

با این قانون حتی جانیان و آدم کشان نیز به راحتی سراغ مردم این سرزمین نخواهند آمد ، زیرا خواهند دانست که با این کار با کل یک کشور درگیر خواهند شد . اینکار میتواند ارزش و اهمیت انسان را برای سایرین و خود ایرانیان بیش از پیش نشان دهد .



هیچ نظری موجود نیست: