۱۳۹۷-۰۹-۲۰

شرکت تحقیقاتی در آستاراخان

موتور کشتی ها یکی از مواردی است که آلودگی زیست محیطی زیادی را ایجاد میکند . استفاده از انرژی بادی و خورشیدی نیز گرچه خوب و مفید است . اما برای کشتی هایی که در همه آبهای روی زمین حرکت میکنند لازم است که وابسته به شرایط جوی نباشند .
لذا یکی از گزینه های خوب ، استفاده از باتری های اتمی است . تحقیق و اقتصادی کردن این گونه موتورها زمان بر و بسیار سود آور است . وقتی جهان محدودیتهایی را درفعالیت در زمینه اتمی برای ما در نظر گرفته ، بهترین کار ایجاد شرکتهای تحقیقاتی در سایر کشورها است که در مورد آنها اینگونه حساسیتها وجود ندارد . از سوی دیگر در بعضی کشورها دانش ساخت اینگونه باتری ها وجود دارد .
روسیه به دلیل نزدیکی در میان این کشورها جایگاه ویژه ای دارد . لذا ایجاد یک شرکت تحقیقاتی ( شاید در آینده تولید را نیز به آن شرکت بتوان واگذار نمود ) در کشور روسیه مفید و امکان استفاده از متخصصان روسی نیز در آن وجود خواهد داشت . 
بندر آستاراخان بزرگترین شهر روسیه است که در نزدیکی کشورمان قرار دارد و میان آن شهر و بنادر ایران خطوط کشتیرانی نیز تردد میکنند. 
با فعالیت اقتصادی و تحقیقاتی در نزدیکی آن شهر ، ضمن رفع نگرانی جهانی ( از این جهت که زیر نظر یکی از کشورهای دارای تکنولوژی مربوطه فعالیت صورت میگیرد ) میتوان از دانش و نبوغ ایرانیان برای توسعه و اقتصادی کردن این باتری ها استفاده نمود . طبیعتا به تدریج میتوان نسبت به جایگزینی باتری اتمی روی  کشتی های نفتی و غیر نفتی کشورمان اقدام نمائیم و در جهت کاهش گازهای گلخانه ای اقدام نمائیم .

هیچ نظری موجود نیست: