۱۳۹۷-۰۹-۱۱

ربات دستگاه ورزشی

طراحی ماشینهای ورزشی برای یک عضو خاص است . طول بازوی وارد کننده نیرو - میزان نیرو - دامنه حرکت و موارد دیگر در نظر گرفته میشود و در یک حالت استقرار مناسب بدنی شخص شروع به ورزش کردن میکند.
برای هر عضله بدن یک سری ابزار ماشینی خاص طراحی و ساخته شده است . با توجه به حجم زیاد این ماشین ها و فضای مورد نیاز آنها و این که ورزشکار هر بار با یکی از این دستگاه ها ورزش خواهد کرد. از سوی دیگر همه عضله ها در همه دامنه حرکتی باید قوی شوند و تمرین کنند ، این یعنی ساعات مفید استفاده از هر دستگاه کاهش خواهد یافت و از سوی دیگر نگهداری این حجم از ماشینها فضا و سرمایه زیادی طلب میکند .
راه حل این است که یک ماشین " با انعطفاف " طراحی گردد . بر اساس این که کدام عضله باید ورزش نماید ، ابعاد و شکل و نیروی مقاوم آن تغییر نماید . 
این مجموعه میتواند دارای یک مدار کنترل کامپیوتری گردد که در آن برنامه ورزشی یک فرد نیز وارد شده باشد . این یعنی یک دستگاه - همراه یک مربی دائمی در اختیار ورزشکار قرار میگیرد . 
از سوی دیگر نیروی عمل شده توسط ورزشکار میتواند صرف تولید الکتریسیته گردد . و این به معنای آن است که ماشین نیروی مورد نیاز خود را از فعالیت ورزشکار نیز میتواند کسب کند . این یعنی سبکی و امکان متحرک بودن دستگاه با حداقل باتری ممکنه .
همه اینها یعنی یک روبات همراه برای ورزش که نقش مربی شخص را دارد و بدون فراموشی و حتی با تشویق موسیقی ( و نوشیدنی ) که همه حرکتهای لازم برای همه اعضا را به ترتیب مناسب به ورزشکار تعلیم داده و کمک در اجرای آنها نیز خواهد نمود.
بخصوص برای افرادی که نیاز به بازیابی توان از دست رفته دارند ، مانند افراد تصادف کرده ، این دستگاه ها میتواند کمک بزرگی باشد .


هیچ نظری موجود نیست: