۱۳۹۷-۰۹-۱۹

در بحران مالی جهانی سال 2019-2020 ما چه باید بکنیم ؟

بحران جهانی باعث می شود که قیمت مواد اولیه جهانی کاهش یابد ( از جمله نفت ) و تقاضا نیز کاهش خواهد یافت.  از سوی دیگر کالاهای ساخت کشورهای دیگر گرانتر خواهد شد .
یک تورم جهانی به وقوع خواهد پیوست.
یک امتیاز ما این است که حجم تجارت خارجی ما کم است از این رو تاثیر بحران اقتصادی جهانی روی کشور ما کمتر. از سایر کشورها ( مثل عربستان و ترکیه ) خواهد بود .
اصلاح سیستم مالیاتی و مبارزه با فساد گسترده مالی از جمله اقدامات اولیه است .
اما علاوه بر توسعه مردمی روستاها و شهرهای کوچک , ایجاد تجارت کالا و محصولات بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان در داخل کشور , بدون دخالت دلالی , کارهای بزرگ برون مرزی نیز میتوان صورت داد .
از جمله اجاره زمین کشاورزی در روسیه و کشت انواع محصولات وارداتی در آنجا توسط نیروی کار ایرانی .
این گونه فعالیتها ضمن ایجاد اشتغال بالا , در کنار اینگونه فعالیتها توسعه صادرات و تجارت بین دو کشور را نیز بالا خواهد برد .
کشور ما مصرف کننده عمده چوب خام روسیه میتواند باشد , با این مواد اولیه انواع کالاها امکان تولید دارد و از سوی دیگر منابع طبیعی ضعیف کشور امکان تجدید پیدا خواهند کرد.
توسعه اینگونه فعالیتهای تجاری با روسیه از یک سو و با کشورهای آفریقایی مثل موزامبیک (و سایر کشورهای آفریقای همجوار اقیانوس هند ) از سوی دیگر امکان صدور محصولات معمولی کارخانه‌ای از قبیل تنقلات و هر آنچه تولید کنیم را در دو سوی شمال و جنوب فراهم می آورد.
امکان صدور نفت و محصولات نفتی در مقابل محصولات این کشورها امتیاز تجارت در بحران اقتصادی جهانی را برای طرفین فراهم خواهد آورد .
توسعه صنعت و خدمات و هر آنچه امکانپذیر باشد و بدون جذب امکانات دولتی امکان رشد داشته باشد نیز لازم است.  از جمله توسعه گردشگری و ترانزیت کالا و مواردی از این قبیل .


هیچ نظری موجود نیست: