۱۳۹۷-۱۰-۰۹

دکترین کشور اسلامی کرامت انسانی است که خداوند به همه انسانها مرحمت فرموده

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا ﴿۷۰﴾
و به راستى ما فرزندان آدم را گرامى داشتيم و آنان را در خشكى و دريا [بر مركبها] برنشانديم و از چيزهاى پاكيزه به ايشان روزى داديم و آنها را بر بسيارى از آفريده ‏هاى خود برترى آشكار داديم (سوره  الإسراء   آیه ۷۰)
کشور اسلامی قوانین اسلامی باید داشته باشد . اما به واسطه مطابعت فرمان خداوند باید به انسانها نیز احترام بگذارد . خداوند بشر را با هر عقیده و فکری محترم داشته . بنابراین جامعه اسلامی نیز باید بشر را با هر عقیده ای محترم بشمرد. این رفتاری است که خلیفه چهارم و امام اول شیعیان انجام داده اند .
لذا باید در جامعه اسلامی محیط مناسب برای زندگی هر شخصی با هر عقیده ای فراهم آید . البته همانطور که هر عقیده ای آزاد است ، این آزادی نباید به توهین به سایر عقاید منجر گردد.
در مکانهایی که امکان برخورد فیزیکی بین ابنا بشر بوجود می آید در جامعه اسلامی باید اولا به دو طرف تذکر و راهنمایی و میانجیگری ارائه شود. در غیر اینصورت آنها را به نحوی از هم فاصله داد که امکان برخورد نداشته باشند.



هیچ نظری موجود نیست: