۱۳۹۷-۰۹-۲۴

تحقایات ایرانی در قطب شمال و جنوب !

نگاهی به رفتار کشورهای دیگر بخصوص چین نشان میدهد که استفاده از مقوله ارتباط دانشمندان بخصوص در راه های جدید باز شده در قطب شمال میتواند قدرت و نقش یک کشور را در دنیا بهبود بدهد .
ما نیز باید از قافله عقب نمانیم و در تحقیقات در هر دو قطب شرکت کنیم .
نظر به تاثیر شدید تغییر رفتار قطبهای زمین در گرم شدن زمین و بخصوص در اقلیم ایران میتوانیم دلایل کافی برای این نگرانی داشته باشیم .
این تحقیقات باید با هماهنگی و مشارکت کشورهای همسایه قطب صورت پذیرد . طبیعتا کشور دوست و برادر " روسیه " در این خصوص خوب میتواند مورد همکاری قرار گیرد .
مواردی مانند ممنوعیت تردد کشتی های دود زا میتواند باعث گردد ، تردد کشتی ها در قطب شرایط را از این که هست بدتر ننماید . این کار نیز با هماهنگی کشورهایی که تنگه برینگ را در اختیار دارند امکان پذیر است . ( اینگونه موارد نیازمند تحقیاتی است که مثلا میزان تاثیر دودکش های کشتی های در منطقه را در کاهش یخهای قطبی بررسی نماید و غیره )
در قطب جنوب نیز شرایط مشابه برقرار است . علاوه بر این حضور در قطب جنوب باعث ارتقادی تکنولوژی های مرتبط و موارد دیگری میگردد که در اینجا فقط به آنها اشاره میگردد. بخش بزرگی از تحقیقات را میتوان با استفاده از روباتهایی انجام داد که بدون نیاز انسان بتوانند در قطب به سر برده و ضمن تامین انرژی مورد نیاز ( مثلا از طریق باد ) به سفر و تحقیق و ثبت شرایط آب و هوایی قطب بپردازند . این روباتها میتوانند در آینده به سیارات دیگر منظومه شمسی ارسال گردند .


هیچ نظری موجود نیست: