۱۳۹۷-۰۹-۱۲

توسعه حمل و نقل در کشور و منطقه

بخش مهمی از کشور ما کوهستانی است و حمل و نقل در مناطق کوهستانی از طریق هلیکوپتر انجام میشود مانند کوه های آلپ. 

 کشورهای سوئیس و فرانسه و آلمان و ایتالیا از این وسیله نقلیه استفاده میکنند. ( در کنار استفاده از خودرو که زیر ساختهای آنرا قبلا ایجاد کرده بودند )

مناطق کوهستانی مثل افغانستان نیز شاهد تردد هلی کوپتر برای روسها و آمریکایی ها بوده است . برای مسافتهای طولانی تر آنها از هواپیما استفاده میکردند و در اغلب سفرهای داخل افغانستان ، هلیکوپتر حرف اول را میزند.

بهترین روش ارتباط با همه روستاها و شهرهای دور و نزددیک در افغانستان توسعه هلیکوپتر کم سرنشین و  اتوبوس های هلیکوپتری و غیره میباشد . حمل بار نیز تا حدود زیادی با هلیکوپتر های باربر مقدور است .

حجم زیاد هلی کوپترهای مورد نیاز میتواند موجب توسعه شرکتهای سازنده - خدمات دهنده - تعمیر و غیره گردد.

گر چه در کشور ما این وسیله نقلیه به دلایل تاریخی و سیاسی کمتر وجود دارد . اما نظر به سادگی نسبی تکنولوژی آن ، امکان ساخت تیراژ انبوه آن در کشور وجود دارد و هزینه مسافرت با آن کمتر و ایمنتر از تردد در جاده ها خواهد بود ( یک میزان مسافت اپتیممی وجود دارد که هر وسیله نقلیه هزینه کمتری را به خود اختصاص میدهد .) یکی از دلایل کاهش هزینه استفاده از هلیکوپتر این است که نیازی به جاده ندارد و مسیرها را مستقیم طی میکند . در واقع زمان کمتر و عدم استحلاک جاده - پل و تونل را دارد .


هیچ نظری موجود نیست: