۱۳۹۵-۰۷-۰۶

"من یک رویایی دارم " مارتین لوتر کینگ


خیلی مهم است که مردم رویایی برای دستیابی داشته باشند. متاسفانه در اغلب نقاط دنیا مردم نمیتوانند رویا داشته باشند. مشکلات فقر و جنگ و عقاید ناصواب باعث میگردد مردم در تکاپو برای کارهای دیگر باشند.

جهان و کشورها زمانی ساخته میشوند که آجری ، روی آجر دیگر قرار گیرد و ساختاری را بسازد . یک فعالیت تجاری ، کسب درآمد و هر چیز دیگر میتواند هدف باشد.

مجموع رشد کشورها ، جمع برداری این فعالیها است که در راستای آرزوهای فردی شکا میگیرد. توان شرکتهای کوچک و بزرگ را با سعی و تلاش و کوشش کشاورزان و ورزشکاران جمع کنید ، نتیجه سطح رفاه و آسایش کشورها و جهان را به ما میدهد.

مردم جهان از یکدیگر جدا نیستند. امروزه جهان کوچکتر از آن است که سیاستمداران به دیواره کشورهای خود نگاه کنند. باید سعی کرد تا همه مردم " آرزو " و " رویا " داشته باشند و در جهت بدست آوردن آن تلاش کنند.

وظیفه سیاستمداران و بزرگان کشور جهت دهی به این آرزوها است . تلاشها و آرزوهای داعشی باید اصلاح گردد. حصول به آرزوی رشد و شکوفایی از راه های غیر مخرب ممکن است . باید این آرزوها در جهت پیشرفت همسو گردد.

آرزوهای منفی ( مثل قهرمان دزدی شدن و امثال اینها ) باید منفور و اصلاح شوند. کودکان از کوچکی باید یاد بگیرند که آرزو داشته باشند . آرزوهای کودکی رشد خواهد کرد و با کودکان بزرگ خواهد شد .

امروز بخش کوچکی از مردم فرصت آرزو کردن دارند و بخش کوچکتری در جهت آن حرکت میکنند. اگر همه مردم دنیا برای خود آرزو داشته باشند و در جهت رسیدن به آن تلاش کنند. در آنصورت " سرعت پیشرفت بشریت " به میزان باورنکردنی افزایش خواهد یافت . و این یعنی رفاه و آسایش بیشتر برای همه مردم جهان .

از جایی باید شروع کرد . واقعا آیا من هم " یک آرزو دارو دارم " ؟

هیچ نظری موجود نیست: