۱۳۹۵-۰۶-۱۳

کلید و مدارهای تابلو برق در دوران جدید


همه کلیدهای مورد مصرف در ساختمان را میتوان بصورت کنترل از راه دور ساخت.
صرفه جویی ناشی از سیم کشی شامل دستمزد و خود سیم, میتواند هزینه اضافی این کلیدها را جبران نماید.
در نتیجه سیم کشی ساختمان بصورت سیم کشی پریز برای همه چراغها و پریزاد خواهد بود .
کلیدها را میتوانیم در هر جا بخواهیم  بصورت مستقل نصب کنیم.
در بخش چراغها نیز نیاز به دریافت کننده فرمان و اجرای فرمان را خواهیم داشت. این قطعه به سیم فاز وصل شده و از سوی دیگر برای اتصال به مصرف‌کننده آماده خواهد بود.
نه تنها کلیدها, بلکه تابلوهای فرمان در کارخانجات و دستگاهها را نیز میتوان به نحو ارزان و با انعطاف و با کارایی بالا ساخت.
نهایت فرمان هر فاز قطع یا وصل میباشد. پس برای یک دستگاه تک موتوره, سه کلید قطع و وصل (مشابه مورد بالا و شامل آلمان قطع و وصل قدرت) کافی است. اما برای کنترل فرمان از یک مدار الکترونیکی  (بالاتر از plc  ) مجهز به میکروپروسسور میتوان استفاده کرد.  با داشتن اپلیکیشن روی گوشی موبایل میتوان برنامه کنترلی را از یک تایمر ساده تا روابط پیچیده برای خروجیها برنامه‌ریزی نمود.
بدلیل تولید انبوه این مجموعه قیمت تمام شده بسیار پایین و بدلیل ساده بودن و عدم پیچیدگی,  استفاده از آن برای همه استفاده کنندگان ممکن و راحت خواهد بود .
در واقع تابلوهای حجیم کنترلی سالهای تولید را میتوان تا حدود زیادی کوچک نمود.
تغییراتی چون کنترل فیوز قطع وصل با کنترل جریان و صدور فرمان قطع و وصل در طراحی میتواند تا حدود زیادی استفاده از یک کنترلر را برای هر تابلو برقی ممکن سازد.
بدلیل کوچکی و امکان ارتباط با اپلیکیشن از طریق بی سیم (  WiFi یا Bluetooth  ) تابلو برق ماشین آلات را میتوان در محل اتصال دستگاه به برق قرار داد.

هیچ نظری موجود نیست: