۱۳۹۵-۱۲-۰۱

کلونی انسان روی زمین



در دراز مدت این کلونی انسانی روی زمین چه مشخصاتی را ایجاد کرده است .
از داخل که به این کلونی نگاه کنیم – فواصل و تفاوت من و تو – بیگانه و خودی را ملاحظه میکنیم . از این جهت جنگها و کشتارها و تغییر حدود مرزها صورت گرفته است. از طرف دیگر انواع دزدی ها در قالب کشور گشایی و جنگ صلیبی و دزدی دریایی و استعمار سایر کشورها در کنار برده داری را شاهد بوده ایم .
در کنار فجایع بزرگ و کوچک ، دستاوردهایی در قالب تمدن امروزی بشر را نیز داشته ایم . رشد و توسعه شهر نشینی و تکنولوژیهای مرتبط و غیر مرتبط از جمله موفقیتها عنوان میشود.
اما از دید ناظر خارجی ، از همه مهمتر رشد کمی و کیفی خود کلونی است .
رشد اندازه جمعیت بشر و هماهنگی صورت گرفته میان خود جمعیت - جمعیت و محیط اطراف از موارد مهمی است که ناظر خارجی مشاهده میکند. گر چه در مقیاس های بزرگ ، رخدادهای زیر هزار سال قابل صرفه نظر کردن هستند. یعنی تغییرات چند صد ساله نابودی سایر گونه ها و تغییرات اقلیمی بصورت چشم بر هم زدنی به نظر میرسد. تغییرات اقلیمی پدیدار شده و اصلاح جمعیتی را سبب میگردند و بعد از مدتی شرایط به صورت پایدار با جمعیت انسانی قرار خواهد گرفت .
اگر به رشد کمی و کیفی جمعیت بشری بپردازیم و همانطور که برای هر فرد یک فطرت و غریزه را متصور هستیم ، برای کلونی بشری نیز قائل باشیم ، میبینم که بشریت در جهت رشد و اعطلای خود پیش رفته است .
درک جامعه از زمان فرائنه مصر ( زمان موسی ع ) تا زمان اواخر امپراتوری ساسانی ( ظهور اسلام ) به نوعی تغییر کرد که به جای فراموشی و تبدیل تاریخ توسط مردم زمان فرائنه ( تحریف تاریخ ) به جایی رسیدیم که پیام آخرین پیامبر توان ماندن برای ابدیت بشر را داشت . یعنی دیگر نیازی به تکرار نمودن پیام پیامبران نبود.
این رشد کیفی ( و البته بصورت کمی ) تا امروز و آینده نیز ادامه دارد . بشریت در هزار سال پیش نسبت به امروز از وسایل ارتباطی ضعیف تری استفاده میکرد . طبیعتا در آینده روشهای ارتباطی گسترش خواهد یافت و علوم و دانش و شناخت بشریت توسعه خواهد یافت.
این امر نه  فقط در علوم طبیعی که در علوم غیر طبیعی نیز رشد خواهد داشت و عوام انسانها به مسائلی پی خواهند برد که بعضی از خواص گذشتگان از آن اطلاع داشته اند.
همه این مسیرها انسان را به شناخت بهتر خود و نیازهای فطری و غایت توان رشد انسانیت رهنمون خواهد کرد . تا چه کسی حرکت کرده و به غایت خود برسد .

هیچ نظری موجود نیست: