۱۳۹۵-۱۱-۳۰

کمک برای یافتن هویت جوانان

یکی از مواردی که سالها وقت جوانها را گرفته و آنها را وادار میکند که کارهای خطرناک و بعضی وقتها نامربوط انجام دهند ، هویت یابی میباشد.
جوانها بدنبال این هستند که خویشتن را شناخته و خود را به دیگران اثبات کنند. از طرفی میخواهند جای خود را در اجتماع یافته و بهترین ها را برای خویش بسازند.
این ویژگی طبیعی انسانها باعث رشد فرد و جوامع میگردد ، اما از طرفی امکان خطا و ضایع شدن عمر جوانان میرود. در جوامع سنتی بزرگترها به جوانان کمک میکردند و از طرفی حق انتخاب جوانان بسیار کمتر از امروز بود . این امر جا افتادن و شناختن خود را برای جوانان گذشته آسانتر میکرد.
امروزه باید به جوانها کمک کرد و این وظیفه از خانواده خارج است . اجتماع باید این امر را عهده دار گردد و به کمک خانواده بیاید.
شناخت استعدادهای فردی و اجتماعی جوانان بسیار مهم میباشد . هر جوانی مانند یک ثروت برای جامعه است . با شناخت استعدادها و علائق افراد میتوان آنها را با توجه به امکانات به سوی علائق ایشان هدایت و راهنمایی کرد.
مشاوران میتوانند آینده و مسیر زندگی رشد و اعتلای هر استعدادی را به جوانان نشان دهند.
گر چه میتوان تا حدود زیادی استعدادها را شناسائی کرد. اما تفاوتها و میزان سعی و تلاش افراد آنها را از یکدیگر متمایز میکند. این یعنی هر فرد در نهایت از طیف علائق خود باید راه آینده را انخاب نماید .
نمایش افق هر یک از علائق و وجود امکان رشد و قرار گرفتن در هر موقعیتی را میتوان به جوانان نشان داد و مشکلات زیادی را از ایشان حل نمود.

هیچ نظری موجود نیست: