۱۳۹۵-۱۱-۱۸

نگاهی متفاوت به آلودگی شهرهایی مثل تهران

جدای از مشکل فاصله نزدیک این آلودگیها ، شامل مشکلات تنفسی برای شهروندان و غیره ، تمام این آلودگیها باید از هوا گرفته شود تا هوا پاکیزه گردد.
در سالهای دور این امر به عهده طبیعت گذاشته میشد، اما با زیاد شدن شهرها و مراکز توزیع آلودگی ، طبیعت توان پاکیزه نمودن این همه آلودگی را در آرامش نداشته و طوفانها و تغییرات اقلیمی پدیدار شده اند.
امروز که آلودگی شهرها مدارس را تعطیل و سلامتی مردم را بدون توجه به عنوان شغلی ایشان تحدید میکند ، باید راه کارهای اساسی قطع آلودگی را دنبال کنیم .
مواردی مانند این که تردد خودروها در شهرها را به یک دهم تعداد فعلی کاهش دهیم . برای گرمایش در شهرها از سوختهای فسیلی استفاده نشود . ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در شهرها و برای تمام طول سال. و از این قبیل راه کارهایی که بتواند کاملا جلوی آلودگی تولیدی را بگیرد.
حداقل در شهای بزرگ لازم نیست همه مردم خودرو داشته باشند. لازم نیست کسی سوار موتور سیکلت شود و همچنین برای گرمایش و سرمایش نباید سوخت فسیلی مصرف گردد. با تولید کمتر آلودگی ، شهرها میتوانند حداقل شرایط زندگی را حفظ کنند. امری که در اکثر شهرها و حتی داخل مدارس از دسترس انسانها خارج شده است.
روز باید از جایی شروع کرد. کسانی که خودرو سواری میخواهند از شهرهای بزرگ خارج شوند. تردد در شهرها با وسایل برقی شهری مثل اتوبوس و مترو و تاکسی برقی باید مجاز باشد . با تغییر قوانین ، مردم روش زندگی خود را تغییر خواهند داد. مردم سعی در اشتغال در نزدیکی محل زندگی خواهند داشت . بنابراین تردد کاری ایشان کم خواهد شد . با استفاده از اینترنت ، کارهای اداری ایشان نیز کاهش خواهد یافت . و در واقع شکل زندگی مردم با شرایط جدید شکل خواهد گرفت .

هیچ نظری موجود نیست: