۱۳۹۵-۱۱-۱۷

نکاتی از تجهیزات حمل و نقل آینده

پیش بینی فوق العاده ای نیست که هواپیماهای فردا ، عمود پرواز خواهند بود. این به آن معنی است که تجهیزات فرودگاهی و هزینه سرمایه گذاری داشتن فرودگاه خیلی کاهش خواهد یافت . یعنی هر شهر کوچکی میتواند یک فرودگاه اختصاصی داشته باشد .
از سوی دیگر خودروهای آینده دارای پا برای حرکت خواهند بود. این به آن معنی است که با پاهای دونده ، نیازی به جاده نخواهیم داشت . با استفاده از تکنولوژی حرکت روی آب توسط بعضی مارمولکها ، خودروهای آینده میتوانند از روی آب نیز بدوند. این یعنی در اینده نیاز به جاده و پل نداریم . با توجه به این که برای دویدن ما فکر نمیکنیم و بصورت اتومات میدویم . از روی موانع پریده و یا تغییر مسیر میدهیم ، رانندگی این خودروها نیز ساده خواهد بود. یعنی سیستم اتوماتی هدایت عبور از موانع را در حالی که اتاقک سرنشین ثابت است به عهده خواهد داشت . خدایت این وسایل ساده خواهد بود ، زیرا مسائل تعادل و ثبات خودرو را کامپیوترها به عهده خواهند داشت .
برای خودروهای بابربری پا دار نیز نیازمند جاده و ریل نخواهیم بود. این یعنی مثل این است که همه شهرها و روستاها به راه آهن متصل است . قطارهای پا دار آینده بدون نیاز به پا از هر دو نقطه ای خواهند گذشت . از رودخانه ها و دریاچه ها بدون پل عبور کرده و با کمترین انرژی و هزینه بار و مسافر را جابجا مینمایند.
میدانیم که در سرعتهای بالا لزجت هوا زیاد میشود. یعنی سیالیت هوا مانند عسل در حالت عادی میشود. برای عبور از ماده ای مانند عسل ، نیازی به جاده و ریل نیست . یعنی میتوان قطارهای سرعت بالا را بین هر دو نقطه برقرار نمود. وقتی که سرعت حرکت خیلی بیشتر از سرعت باد و توفان باشد ، میتوان مسیر قطارها را از میان توفانها نیز عبور داد . برای عملیات نجات خودروهای خاصی برای فعالیت در طوفانها را میتوان طراحی نمود.
در آینده نیازی به جاده و ریل بین مراکز جمعیتی نداریم . حرکت بین مراکز جمعیتی با هزینه کم وسرعت بیشتر، همچنین ایمن تر از امروز برگزار خواهد گردید.

هیچ نظری موجود نیست: