۱۳۹۵-۱۲-۰۲

اعتراض مردم به شلوغی مترو


در ساعات پر ازدحام میشنویم که عده ای بر خلاف دیگران که تحمل میکنند ، اعتراض میکنند.

حد تحمل این افراد کمتر از سایرین است. در واقع حد تحمل افراد از منحنی نرمال تعیت میکند و در جایی اعتراض شروه میشود . اگر این حد اعتراض به 18 درصد برسد ، اعتراض گروه بزرگتر آغاز میگردد!

در تئوریهایی که برای رفتار انسانی در مورد یک رویداد ( عرضه کالای جدید – الگوی رفتاری خاص و غیره ) بیان میشود ، اذعان میگردد که :

گروهی شروع به رفتار جدید میکنند ( خرید کالای جدید یا اعتراض به وضع موجود – انقلاب و موارد مشابه ) اگر تعداد این افراد بتواند از یک مرحله بگذرد ، گروه بزرگ جمعیتی نزدیک میانگین نرمال به ایشان میپیوندند .در واقع گذشتن جمعیت یک رفتار جدید از یک حد خاص ( بین 12 تا 18 درصد ) باعث شکست و حرکت سیل آسای مردم میگردد.

در اینجا نقش اقلیت را مشاهده میکنیم که اقلیتها میتوانند خیلی سرنوشت زا باشند . در واقع در یک گروه اقلیت ( 18 درصد مورد نظر ) نیز یک اقلیتی داریم ( 18 درصد  از 18 درصد ) که اگر آنها حرکت کنند گروه اقلیت ( 18 درصدی ) به حرکت در خواهند آمد .

با تکرار این القیت در اقلیت مشاهده میکنیم که یک نفر نیز بصورت بالقوه میتواند حرکتهای بزرگی را در جامعه ایجاد نماید . رهبران جوامع ( سیاسی و اقتصادی مثل گاندی و استیو جابز ) را میتوان آن یک نفر دانست . کسانی که تصمیم میگیرند و اقدام میکنند. آنها میتوانند اقلیتها را به حرکت درآورده و در نهایت جامعه را به پیش ببرند.

هیچ نظری موجود نیست: