۱۳۹۸-۰۱-۲۷

رهبر

از جمله ویژگی‌های رهبر این است که پیش برود و خلقی به دنبال او حرکت کنند در بسیاری مواقع شاهد هستیم که رهبران دنیا تابع وقایع هستند یعنی رویدادی اتفاق می افتد سپس این به قول معروف رهبرها در پی آن حرکت می کنند.
این افراد رهبر نیستند و دنباله رو هستند از جمله ویژگی‌های رهبر این است که رویداد می آفریند کاری می کنند که خاص باشد . مسیرهای جدید را نشان میدهد .
تائید کنندگان حرکت دیگران نشان از آن دارد که رهبر واقعی جای دیگری است و یک رهبر نمایشی داریم .
در روسیه رهبر واقعی به نظر می آید که خود آقای پوتین باشد ، اما در آمریکا حس نمیشود که آقای ترامپ نقش رهبری داشته باشند. شاید آنجا یک تیم رهبری وجود داشته باشد .
در عربستان نیز شاه عربستان به نظر نمی آید رهبر باشند . ولیعهد نیز بیشتر در حد یک مدیر پروژه نقش آفرینی میکند. رهبر کجا است ؟ به راحتی نمیتوان او را یافت . هویدا نیست . خواسته که دیده نشود . ولی وجود دارد .
ویژگی رهبران خاص است و آنهاانتخابی نیستند. مثل شاهان ، نمیتوان آنها را از کودکی تعیین کرد . مثل عربستان نمیتوان از میان یک گروه به یکی رای داد . او پیش خواهد افتاد و خلقی بدور او جمع میشوند . 
این رفتار را در آقای پوتین و بعضی از رهبران مشهور شاهد بودیم . متخصصین دانشگاهی میتوانند ابزار رهبر سنج بیرون بدهند . یک سری مشخصات که نشان دهد که 
"رهبران دنیا آیا واقعا رهبرند یا نه ؟"


هیچ نظری موجود نیست: