۱۳۹۸-۰۲-۰۲

سرعت بیشتری برای آتش‌نشانی

زمان در رساندن نیروهای آتش نشانی به صحنه حادثه خیلی مهم است . از سوی دیگر در ترافیک شهرها حرکت خودروهای آتش نشانی بسیار کند است . 
بسیاری از حوادثی که نیاز به آتش نشان دارند ، اولویت با نیروی انسانی آتش نشان است که در صحنه حاضر باشد و تجهیزات نقش ثانوی دارد . مواردی نیز که نیاز به تجهیزات دارد ، میتواند توسط پرسنل آموزش دیده کارهای مقدماتی آماده سازی در محل توسط افرادی که زودتر رسیده اند انجام شود . 
تا اینجا میبینیم که موتور سیکلت برای رساندن پرسنل آتش نشانی به محل خیلی بهتر از خودرو ها است . طبیعتا خودروها نیز با موتور سیکلت ها حرکت میکنند و پس از آنها به محل حادثه خواهند رسید .
از سوی دیگر اطلاعات محیطی و آماده سازی نیز برای نجات خیلی مهم است .در اینجا پهپادها میتوانند مورد استفاده قرار گیرند .دوربین های پهپاد میتوانند از صحنه حادثه ( آتش - تصادف و غیره ) فیلم آنلاین تهیه  کرده و به مرکز ارسال کنند . متخصصین میتوانند به افرادی که در حال حرکت هستند اطلاعات را منتقل نمایند تا آمادگی مواجه شدن با چه صحنه ای را دارند و باید چه کاری انجام دهند .
در اغلب نقاط شهری ، میتوان با فاصله زمانی یک دقیقه پهپاد را به همه نقاط شهری فرستاد. یعنی وقتی ماشین های آتش نشانی از اولین خیابان رد میشوند افراد پشت دوربینها صحنه حادثه را دیده و راهنمایی های لازم را انجام میدهند . خود ما انواع پهپادها را میسازیم . میتوانیم این پهپادها را علاوه بر استفاده داخلی به دیگر کشورها نیز صادر نمائیم .
طراحی سیستم آتش نشانی و تجهیزات آن چیزی فراتر از نگاه کردن به کارهای مشابهی است که دیگر کشورها انجام داده اند . باید بر اساس ملاحظات بومی و محدودیتهای کشور و شهر هایمان سیستم های سریع را طراحی و پیاده سازی نماییم.

 

هیچ نظری موجود نیست: