۱۳۹۸-۰۱-۲۸

مسابقه دزدی آقازاده ها

در هر گروه جمعیتی آدم های خوب و بد هست اما اکثریت با افرادی است که در میانه قرار دارند . آنها به یک یاز دو سمت حرکت خواهند کرد .
در میان آقازاده های بد ، کسانی هستند که از فرصتهای پیش آمده استفاده میکنند . بعضی نیز فرصت سازی برای استفاده میکنند. قیمتها را آگاهانه افزایش یا کاهش میدهند . از رانت اطلاعاتی استفاده میکنند و مال اندوزی میکنند.
این افراد طبیعتا لذت طلب هستند . در میان ایشان کسانی هستند که ماشینهای خوب سوار میشوند و هزینه های نمایش دادن میکنند. 
گروه وسط آقازاده ها این گروه را میبینند. بعضی راه آنها را پیش میگیرند و برخی که این کار را صحیح نمی بینند ، سعی میکنند برای توجیه رفتار دلایلی بیابند .
یکی از دلایل این میتواند باشد " اگر به یک گروه بزرگی یک ذره فشار بیاید تا یک نفر خیلی منفعت بکند ، آیا اشکالی دارد ؟ طبیعتا نه ! .... "
و بازی کسب منافع شروع میشود . کم کم خود این بازی ها بصورت نمایشی در می آید . یعنی مسابقه کسب درآمد خواهد شد . یکی کفش وارد میکند در حد زیاد . آن دیگری گوشی موبایل با ارقام زیاد . یکی سراغ پروشه میرود و آن دیگری سراغ لامبورگینی !
ارقام بازی کردن از حدود دارایی بانکها بالاتر میرود و قمار نیز جزو تفریحات میشود . پولهای بزرگ جابجا میشود . به خارج میرود و بازیکنان به آثار رفتار خود توجه نمیکنند که :
" یکی بر سر شاخه بن میبرید *** خداوند بستان نگه کرد و دید
بگفتا گر این مرد بد می کند *** نه با من که با نفس خود می کند "

هیچ نظری موجود نیست: